اگر می‎خواهید از چربی شکم که باعث ایجاد انواع بیماری‌ها مانند دیابت، فشار خون و بیماری‎های قلبی می‌‏شود، نجات پیدا کنید، به این توصیه‎ها که از زبان برترین پزشکان بیان شده است، عمل کنید. اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد راه حل آب کردن شکم ۴ مورد است: ورزش، رژیم غذایی، خواب کافی و مدیریت استرس

آب کردن چربی شکم چربی شکم 4 قدم برای آب کردن چربی شکم                1

۱- ورزش: ورزش کردن تمام چربی‎های بدن از جمله چربی‎های داخلی شکم را از بین می‏‌برد. حداقل ۳۰ دقیقه در روز و ۵ بار در هفته ورزش کنید. پیاده روی معمولی اگر باعث شود ضربان قلب بالا رود و عرق کنید، کافی است. اگر می‌خواهید همین نتیجه را در زمان کمتر بگیرید باید ورزش‌های شدیدتری انجام دهید، مثل دویدن یا پیاده‌دوی روی سطح شیب دار. دویدن به مدت ۲۰ دقیقه و ۴ بار در هفته کافی است.

۲- رژیم غذایی: هیچ رژیم لاغری جادویی برای آب کردن شکم وجود ندارد. اما وقتی با هر رژیمی وزن کم می‌کنید، اول چربی شکم آب می‎شود. وجود فیبر در برنامه غذایی بسیار کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده ۱۰ گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه حتی اگر هیچ تغییر دیگری در تغذیه فرد ایجاد نشود به مرور زمان باعث کاهش چربی شکم می‌شود. این مقدار فیبر با خوردن ۲ عدد سیب کوچک یا یک فنجان نخود سبز یا نصف فنجان لوبیا چیتی تامین می‌شود.

۳- خواب کافی: یک مطالعه نشان داده افرادی که ۶ تا ۷ ساعت خواب شبانه دارند در طول ۵ سال نسبت به افرادی که ۵ ساعت یا کمتر از آن و یا بیشتر از ۸ ساعت در شب می‌خوابند، کاهش بیشتری در میزان چربی شکم داشتند.

۴- کنترل استرس: همه افراد در زندگی روزمره استرس را تجربه می‌‌کنند، اینکه چطور آن را مدیریت می‌کنید، مهم است. بهترین کارهایی که در این مورد می‎توانید انجام دهید عبارتند از وقت گذرانی با خانواده و دوستان، استفاده از تکنیک‌های ریلکس کردن، مدیتیشن، حرکات ورزشی مثل یوگا و کمک گرفتن از مشاور و روانشناس

منبع: www.webmd.com  

مطالب مرتبط:  

آب کردن چربی شکم با نوشیدنی‌های تابستانی

حقایقی درباره چربی شکم