روز جهانی خنده هر سال در نخستین یکشنبه ماه مه برگزار می‌شود. اولین جشن در ۱۱ ژانویه ۱۹۹۸، در بمبئی هند برگزار شد که دکتر مادان کاتاریا، بنیانگذار حرکت یوگای خنده آن را راه انداخت. در یو‌گای خنده، از خنده به‌عنوان شکلی از ورزش یاد می‌شود. در این کلاس‌ها افراد یاد می‌گیرند خنده را به‌صورت یک تمرین انفرادی انجام دهند و تجارب عمیقی را با آرامبخشی خنده، تجسم و تنفس یو‌گایی به‌دست آورند.

با فواید یوگای خنده آشنا شوید! یوگا با فواید یوگای خنده آشنا شوید!

یوگای خنده و اضطراب
تمرینات یو‌گای خنده برای درمان اضطرب و استرس مفید است. خنده با کاهش غلظت هورمون‌های استرس مانند کورتیزول آثار استرس را برطرف می‌کند. فقط کافی است افراد مضطرب تاثیرات مثبت خنده را باور داشته باشند و تمرین کنند.

یو‌گای خنده و افسردگی
هنگام خندیدن ترشح هورمون‌های اندروفین و آنکفالین افزایش می‌یابد. با افزایش این ۲ هورمون که در واقع هورمون‌های سرخوش‌کننده هستند، حالتی به افراد دست می‌دهد که به آن سرمستی و سرخوشی گفته می‌شود. این حالت دقیقا در تقابل با شرایط خلق پایین و افسردگی قرار می‌گیرد.

یو‌گای خنده و کمرویی
از دیگر مزایای یو‌گای خنده، برطرف کردن برخی مشکلات رفتاری مانند خجالتی بودن، یاس و ناامیدی است. شروع انجام تمرینات یو‌گای خنده در جمع برای افراد خجالتی کار بسیار سختی است ولی به مرور زمان وقتی می‌بینند همه این کار را کنار هم انجام می‌دهند، خندیدن برایشان راحت‌تر می‌شود.

یو‌گای خنده و عضلات صورت
خندیدن باعث ورزش دادن عضلات صورت، حنجره و فک می‌شود، در یوگای خنده خوب و راحت خندیدن را یاد می‌گیریم و این کار باعث سفت شدن پوست صورت و جوان ماندن آن می‌شود. 

یو‌گای خنده و گوارش
موضوع جالب دیگر در ارتباط با یو‌گای خنده این است که چنین تمریناتی در واقع مثل ماساژ عمل می‌کند و خون مورد نیاز اعضای داخلی بدن را تامین می‌کند. در حقیقت، فقط با خندیدن است که این امکان برای دستگاه گوارش فراهم می‌شود.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

افراد شاد هرگز این کارها را نمی‌کنند!

با یوگا افسردگی را درمان کنید!