همه ما در مورد فواید ورزش برای سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین برای کاهش وزن و داشتن تناسب اندام شنیده‌ایم. بهترین ورزشی که کارشناسان برای حفظ سلامتی بدن توصیه می‎کنند، پیاده‌روری منظم است. معمولا متخصصان ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز را توصیه می‎کنند اما اطلاعات پزشکی جدید نشان می‎دهد فقط با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در روز نتایج شگفت انگیزی را خواهیم دید.

فواید شگفت انگیز 10 دقیقه پیاده روی در روز! پیاده روی فواید شگفت انگیز 10 دقیقه پیاده روی در روز!

افزایش طول عمر فقط با ۲ دقیقه پیاده روی در هر ساعت

فقط ۱۲۰ ثانیه پیاده‌روی در هر ساعت کافی است تا طول عمر بیشتری داشته باشید. محققان آمریکایی در مطالعات اخیر خود دریافتند اگر در هر ساعت ۲ دقیقه را به جای اینکه بنشینید به پیاده‌روی اختصاص دهید، خطر مرگ زودرس را تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهید. 

کالری سوزی بیشتر فقط با ۵ دقیقه پیاده روی در هر ساعت

محقققان امریکایی از دانشگاه یوتا در تحقیقات خود دریافتند اگر در هر ساعت فقط ۵ دقیقه پیاده‌روی معمولی انجام دهید می‎توانید در هفته ۱۰۰۰ کالری بسوزانید. در این مطالعه فرض شده است که ۸ ساعت در خواب هستید در ۱۶ ساعت باقیمانده اگر در هر ساعت فقط ۵ دقیقه را از جا بلند شوید و قدم بزنید، در کل روز ۸۰ دقیقه یک فعالیت ورزشی ملایم داشته اید که بدون هیچ رژیمی می‎توانید کالری سوزی کنید. 

حفظ سلامت قلب و عروق فقط با ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز

۶ ساعت بی تحرک نشستن باعث می‎شود جریان خون به پاها محدود شود که در نتیجه باعث بیماری‎های عروق خونی می‎شود و  بیماری عروق پیش زمینه‌ای برای حمله قلبی و سکته مغزی است. تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی به خصوص برای کارمندان و تمام افرادی که مجبورند برای مدت طولانی به صورت نشسته کار کنند، می‎تواند از بیماری‎های قلبی عروقی پیشگیری کند. 

منبع: prevention.com

مطالب مرتبط: 

برای کاهش وزن بعد از شام پیاده روی کنید

آهسته دویدن برای کاهش وزن بهتر است یا دو سرعت؟