بهترین پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فلانوئید را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این میوه ها و سبزیجات که شامل سیب، گلابی، انواع توت و پیاز می‎شود، می‎تواند به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی کمک کند. 

رژیم کاهش وزن کاهش وزن برای کاهش وزن غذاهای حاوی فلانوئید بخورید

بیش از ۶۰۰۰ نوع فلانوئید مختلف در میوه‎ها و سبزیجات وجود دارد که شناخته شده‌ترین آنها  فلاونول، فلاون و آنتوسیانین است. تحقیقات قبلی نشان داده بود که بین کاهش وزن و مصرف فلانوئید ارتباط وجود دارد. اما بیشتر روی یک نوع فلانوئید خاص به نام (flavan-3-ol) که در چای سبز وجود دارد، تاکید شده بود. در این تحقیقات جدید بیش از ۱۲۴۰۰۰ زن و مرد بین سنین ۲۷ تا ۶۵ سال شرکت داشتند. این افراد در فواصل زمانی مشخص در طول این مطالعه پرشنامه‌هایی را در مورد برنامه غذایی، سبک زندگی و وزن‌شان تکمیل کردند. اطلاعات پزشکی به دست آمده از این مطالعه نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود بیشتر از فلانوئیدها استفاده کرده بودند کمتر به اضافه وزن دچار شده بودند. آنتوسیانین، پلیمر فلانوئید و فلاونول بیشترین تاثیر را برای جلوگیری از افزایش وزن داشتند. چای، سیب، پیاز، توت فرنگی و بلوبری از خوراکی‎هایی هستند که بیشترین میزان آنتی اکسیدان فلانوئید را دارند. نتایج این مطالعه محققان را امیدوار کرده که شاید بتوان با توصیه‌های تغذیه‌ای از اپیدمی چاقی و بیماری‎هایی که در نتیجه چاقی و اضافه وزن بوجود می‌آید و این روزها تعداد بسیاری را گرفتار کرده است، پیشگیری کرد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

لاغری بدون رژیم و ورزش!

۲/۵ کیلو کاهش وزن در ۵ روز فقط با یک نوشیدنی!

هر چه بیشتر ورزش کنیم برای کاهش وزن بهتر است؟