ا نبه میوه‌ای بسیار خوشمزه است . میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.

انبه انبه فایده انبه برای سلامتی!

فایده های ا نبه :

۱. پیشگیری از سرطان : ترکیبات آنتی‌اکسیدان آن از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات جلوگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف است.

۲. کاهش کلسترول : محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در ا نبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

۳. پاکسازی پوست : هم داخلی و هم خارجی برای پوست قابل استفاده است. همچنین منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را محو می کند.

۴. سلامت چشم : یک فنجان ا نبه خرد شده ۲۵ درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

۵. قلیایی کردن کل بدن : اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

۶. کمک به دیابتی‌ها : به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند.

۷. افزایش قوای جنسی : ا نبه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می‌باشد و ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E است ابتدا با یک مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

۸. تقویت گوارش : پاپایا تنها میوه‌ای نیست که حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین را تجزیه می‌کنند. میوه‌های زیادی مثل آن نیز هستند که این خاصیت مفید را دارا می باشد. فیبر موجود در این میوه به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

۹. کمک به دفع گرما : گرفتن آب این میوه و مخلوط کردن آن با آب و شیرین‌کننده به خنک کردن بدن کمک می‌کند.

۱۰. تقویت سیستم ایمنی بدن : میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.

منبع : asriran.com

مطالب مرتبط :

برای کنترل دیابت انبه بخورید

انبه به کاهش وزن کمک می کند

مصرف این میوه ها برای شیر دهی ممنوع است