غده تیروئید کارهای زیادی در بدن انجام می‎دهد مانند تنظیم سوخت و ساز بدن، انرژی بدن، ضربان قلب، فشار خون، درجه حرارت بدن و حتی روی خلق و خوی فرد نیز تاثیر دارد. غده تیروئید با ترشح هورمون تیروئید این فعالیت‎ها را در بدن کنترل می‌کند. اما ترشح زیاد یا کم این هورمون باعث مشکلاتی در بدن می‎شود. در این مطلب به خوراکی‌های مفید برای مشکلات کم کاری یا پرکاری تیروئید اشاره شده است.

درمان تیروئید تیروئید غذاهای مفید برای تیروئید

انواع مغزها

مغزهایی مانند بادام، بادام ‌زمینی، گردوی برزیلی و همچنین تخمه‌ کدو به خاطر داشتن منیزیم برای  عملکرد تیروئید مفید است. گردوی برزیلی علاوه بر منیزیم حاوی سلنیوم نیز هست که تاثیر زیادی روی تیروئید و سیستم ایمنی بدن دارد. 

نمک یددار

نمک‌های یددار برای مقابله با کمبود این ماده‌ معدنی در بدن و بهبود عملکرد تیروئید مفید هستند. فراموش نکنید اگر میزان ید بدنتان کم باشد، نباید از نمک دریا استفاده کنید. نمک دریایی و نمکی که اغلب برای تهیه‌ غذاهای فرآوری‌ شده استفاده می‌‌شود ید ندارد.

غذاهای دریایی

بهتر است بدانید که غذاهای دریایی مثل انواع ماهی و میگو سرشار از ید هستند و این ماده‌ معدنی برای عملکرد خوب غده‌ تیروئید که تنظیم متابولیسم و رشد را برعهده دارد مفید است. کمبود ید باعث می‌شود که شما احساس خستگی و افسردگی کنید و بی ‌انرژی باشید.

سبزی‌های تیره رنگ

منیزیم در اکثر عملکردهای فیزیکی مهم بدن مانند عملکرد تیروئید نقش دارد. در واقع این ماده‌ معدنی برای ترشح هورمون ‌های تیروئید لازم است. اطلاعات پزشکی می‌گوید اگر شما به‌اندازه‌ کافی منیزیم مصرف نکنید احتمال اینکه دچار کمبود انرژی، ضربان قلب نامنظم و گرفتگی عضلانی شوید، بیشتر است. سبزی‌های برگ سبز منبع خوب منیزیم هستند. در نتیجه می‌توانید با مصرف روزانه‌ اسفناج و کاهو و غیره به بهبود عملکرد غده‌ تیروئیدتان کمک کنید.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

نقش ید در درمان تیروئید