غذاهایی که خانم ها نباید در مدت قاعدگی بخورند

در خانم هایی که دچار قاعدگی می شوند و دردهای بسیار مزمن و بدی دارند، یکی از علائم دردهای اینچنینی به نوع تغذیه آن ها بر می گردد که خود نیز بسیار موثر می باشد. در واقع مصرف یکسری غذاها در این دوران باعث می شود تا خانم ها دچار کرامپ های دردناک، نفخ و بدخلقی شوند که تنها مجبور به تحمل چنین وضعیتی می باشند. عبارت دردهای قاعدگی درمان دارند را اشتباه گفته ایم به دلیل این که هیچ درمان جادویی برای دردهای قبل از قاعدگی (PMS) وجود ندارد، اما اگر خانم ها در مدتی که پریود هستند از چنین غذاهایی که توصیه می کنیم دوری کنند، این مدت را آسان تر سپری می کنند و نیز احساس بهتری خواهند داشت. در واقع به طوری از دردهای خود مقداری کم خواهند کرد.

غذاهایی که خانم ها نباید در مدت قاعدگی بخورند قاعدگی غذاهایی که خانم ها نباید در مدت قاعدگی بخورند

غذاهایی که توصیه می شود که خانم ها در مدت قاعدگی نخورند :
۱. اولین دسته غذاهای فرآوری شده می باشند

غذاهای فرآوری شده از دسته غذاهایی می باشند که می توان آن ها را در درمان این درد موثر دانست. اما شاید گزینه ای آسان و سریع محسوب شوند، در صورتی که باعث می شوند که خانم ها در زمان قاعدگی احساس بدتری پیدا کنند. به عنوان مثال، غذاهای کنسروی و چیپس حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند و سدیم موجب نفخ و پف کردن می شود. به جای این غذاها باید سعی کنید از غذاهای سالم و بی نمک استفاده کنید.

۲. گوشت های چربی دار هم در تشدید چنین دردهایی بی تاثیر نیستند!

دلیلی که چنین موردی را نام بردیم، به خاطر این است که گوشت حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که موجب التهاب و درد می شود. به علاوه اگر از آن دسته از خانم هایی هستید که در هر عادت ماهانه کرامپ های شدیدی را تجربه می کنید، چربی های آن ها درد شما را بیشتر خواهند کرد. حتی اگر قادر نمی باشید که یک روز گوشت نخورید، به جای آن گوشت سفید یا ماهی مصرف کنید.

۳. از خوردن خوراکی های حاضری دوری کنید

خوراکی های خوشمزه طرفداران بسیاری دارند و به دلیل طعم خوبشان باعث می شود حتی خانم ها در دوران قاعدگی شان از کنار این خوراکی ها نگذرند. اما خوراکی های خوش طعم متأسفانه مقادیر زیادی چربی های ترانس دارند که سطح استروژن بدن را بالا می برند. در نتیجه با مصرف آن ها در مدت پریود، در رحم شان احساس درد خواهند کرد. توصیه می شود که به جای مصرف آن ها، نان بخورند که سرشار از فیبر است.

۴. خوراکی های شیرین که نمی توان از آن ها گذشت!

خوراکی های شیرین از جمله کیک، کلوچه، شیرینی، آبنبات و دیگر خوراکی ها، همه انتخاب های اشتباهی برای خوردن در مدت پریود هستند و در کل نباید مصرف کرد، به خصوص اگر می خواهید سالم و لاغر بمانید. آن هم به دلیلی می باشد که خوراکی های شیرین فقط برای مدت کوتاهی حال شما را بهتر می کنند. در مدت قاعدگی خوراکی های شیرین فقط کرامپ ها را تشدید می کنند و حتی باعث می شوند خانم ها احساس درماندگی کنند. اگر مایل به خوردن چیزهای شیرین هستند، سعی کنید از میوه های شیرین مانند هلو، طالبی یا انبه مصرف کنند.

۵. عدم خوردن بستنی، پنیر و خامه

خانم هایی که محصولات لبنی را دوست دارند، باید مطلع باشند که چنین محصولاتی دارای چربی هستند، به عبارتی می توان اثر آن ها را برابر با مصرف گوشت های چرب دانست. به همین دلیل خانم ها در دوره قاعدگی باید از خوردن بستنی، خامه و پنیر اجتناب کنند. همچنین خوراکی هایی که خامه یا پنیر دارند نیز نپزند و مصرف نکنند.

۶. توصیه ای موکد روی عدم مصرف کافئین

مصرف کافئین در دوران قاعدگی موجب تشدید کرامپ ها و درد می شود و پریود را نامنظم می کند. به علاوه باعث می شود که بانوان دچار دمدمی مزاجی و کم خوابی شوند. پیشنهاد می کنیم که در مدت عادت ماهانه قهوه ننوشند. به جای مصرف چنین موادی سعی کنید از چای و دمنوش استفاده کنید. هچنین باید به یاد داشت که در طی این مدت نباید نوشیدنی های انرژی زا نوشید.

منبع : www.khhoseini.blogfa.com

مطالب مرتبط :

زایمان های مکرر و احتمال افزایش افسردگی