اطلاعات پزشکی حاصل از مطالعات مختلف نشان می‌دهند رژیم غذایی بخشی از مردان، فاقد پتاسیم، فیبر، منیزیم، کلسیم، ویتامین  A، D، E  و C است. بنابراین اگر می‌خواهید کمبود این ماده‌های مغذی را جبران کنید، حتما باید منابع غذایی مختلف را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. عدس یکی از مواد غذایی مهم است که مصرف آن برای همه، به خصوص مردان، ضروری است.

عدس یک خوراکی مردانه عدس عدس یک خوراکی مردانه!

مطالعات نشان داده این نوع حبوبات می‎تواند به کاهش قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. محققان می‎گویند وقتی این حبوبات را می‌خورید روی واکنش قند خون تا چهار ساعت بعد از پایان غذا تاثیر مثبت می‌گذارد. علاوه بر این عدس می‌تواند به سلامتی قلب هم کمک کند. در واقع، عدس باعث کاهش کلسترول بد خون یا LDL  می‌شود و از این طریق، خطر بروز حمله‌های قلبی را کاهش می‎دهد.

اطلاعات پزشکی می‌گوید خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بین کسانی که چهار بار یا بیشتر در هفته از این نوع حبوبات می‌خورند، ۲۲ درصد کمتر از کسانی است که کمتر از یک بار در هفته از این حبوبات استفاده می‌کنند. این حبوبات کالری و چربی کمی دارد، اما پروتئین گیاهی آن اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر، فیبر و پتاسیم آن هم قابل توجه است که در رژیم غذایی بیشتر مردان به ‌اندازه کافی وجود ندارد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

تغذیه مناسب برای زنان

چه غذایی بخوریم تا افسردگی زمستانی نگیریم؟

غذاهای مفید برای درمان مشکلات جنسی مردان