بسیاری از حرفه‌ای‌های تناسب اندام می‌گویند که یک طناب، بهترین وسیله‌ی ورزشی است که می‌توانید داشته باشید! اطلاعات پزشکی به دست آمده از پژوهش‎ها ثابت کرده است که ۱۰ دقیقه طناب زدن، می‌تواند به اندازه‌ی دویدن با سرعت ۵ کیلومتر در دقیقه کالری بسوزاند.

طناب زدن برای تناسب اندام تناسب اندام طناب زدن بهترین راه برای تناسب اندام!

پریدن، تقریباً همه‌ی عضلات را درگیر می‌کند. خیلی‌ها از متخصصان ورزش و تناسب اندام اعتقاد دارند که این تمرین، تنها چیزی است که برای چربی سوزی به آن احتیاج دارید. پریدن، استحکام استخوان‌هایتان را نیز افزایش داده و قدرت کلی بدنتان را زیاد می‌کند. ورزشکاران با استفاده از تمرین طناب زدن، توانایی پرش ارتفاعشان را بهبود می‌بخشند. حمل کردن این وسیله ورزشی بسیار راحت است می‌توانید طنابتان را همه جا همراهتان ببرید، و همه جا چه درون خانه و چه در فضاهای باز از آن استفاده کنید! طناب زدن شما را وادار می‌کند تا هماهنگی حرکت بدن را حفظ کنید و به فرم صحیحی تمرین را اجرا کنید، در غیر اینصورت نخواهید توانست طناب بزنید. 

این ورزش یکی از کم هزینه‎ترین ورزش‎های کاردیو برای رسیدن به تناسب اندام و وزن دلخواه‎تان است. بر خلاف تردمیل، الپتیکال یا دیگر دستگاه‎های تمرینات کاردیو، می‌توانید با چند ده هزار تومان، طنابی با کیفیت خوب بخرید و خوشبختانه یک طناب با کیفیت مدت‌ها برایتان کار خواهد کرد. اگر می‎خواهید چربی سوزی کنید به این روش طناب بزنید: ۳۰ بار طناب بزنید، بصورتی که طناب از جلو شروع به چرخش کند. حالا ۳۰ ثانیه استراحت کنید و دوباره ۳۰ بار دیگر طناب بزنید، اما این بار طناب از پشت شروع به چرخش کند. پس از اتمام این دور، دوباره استراحت کنید. یک ست طناب زدن‎تان تمام شد. باید با توجه به مقاومت بدنتان، بین ۴ تا ۸ ست این تمرین را تکرار کنید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

زومبا برای لاغری و تناسب اندام