در هر توصیه غذایی و رژیمی که می‌بینیم تاکید بر این است که لبنیات را به صورت کم چرب یا بدون چربی مصرف کنید. اما اخیرا پزشکان توصیه می‌کنند اگر شیر و لبنیات را به صورت طبیعی و با همان میزان چربی که دارد مصرف کنید، سالم‌تر است. 

شیر کم چرب شیر شیر کم چرب مصرف نکنید!

اطلاعات پزشکی حاصل از یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شده است، نشان می‌دهد شیر و محصولات لبنی که استفاده می‌کنیم به خاطر اضافه کردن شیرین کننده‌ها به آنها برای سلامت بدن مضر هستند. یک فنجان شیر ۲ درصد چربی به اندازه یک بیسکویت شکلاتی شیرینی دارد. این مطالعه به سرپرستی David Ludwig انجام شده و نتایج آن در مجله پزشکی American Medical Association Pediatrics منتشر شده است. مطالعات زیادی در مورد مضرات مصرف مواد شیرین و شیرین کننده‌های مختلف انجام شده است. مصرف شیرینی‌جات منجر به بیماری‎ دیابت، چاقی و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‎شود. بسیاری از پزشکان نسبت به مصرف نوشیدنی‎های شیرین و دریافت کالری زیاد از طریق این نوشیدنی‎ها هشدار داده‎اند. این درحالی است که وقتی شما شیر بدون چربی می‎خورید نه تنها یک نوشیدنی غیر طبیعی خورده‎اید، بلکه کالری زیادی نیز دریافت می‎کنید و دچار اضافه وزن نیز خواهید شد. اطلاعات پزشکی حاصل از یک مطالعه که در سال ۲۰۰۵ روی ۱۲۸۲۹ کودک ۹ تا ۱۴ ساله انجام شده است، ثابت کرده بود که نوشیدن شیر بدون چربی با چاقی کودکان در ارتباط است در حالی که نوشیدن شیر طبیعی و ارگانیک که تغییری در آن ایجاد نشده است، چنین اثری نداشته است.

منبع: www.healthyfoodstyle.com

مطالب مرتبط: