اگر برای اولین بار است که می‌خواهید بدوید یا مدتی زیادی است که این‌کار را انجام نداده‌اید. این مطلب را بخوانید. توصیه‌هایی برای آسان‌تر شدن و صدمه ندیدن بدن حین دویدن برای شما بیان کرده‌ایم. با رژیم غذایی شروع کنید. با نوشیدن ۸ لیوان آب و مایعات در روز از بی‌آب شدن بدن جلوگیری کنید. یک میان وعده سبک نیم ساعت قبل از انجام ورزش کمک می‌کند قند خون تنظیم شود. یک دوست برای این کار پیدا کنید. دویدن بهترین راه برای تناسب اندام و ارتباط با دوستان است. داشتن یک همراه در این مسیر به شما انگیزه می‎دهد. مطالعات نشان داده زنان در ورزش‌های گروهی بهتر عمل می‌کنند. در ابتدای کار آرام و آهسته بدوید تا به خودتان آسیب نزنید. کسانی که مدت زیادی است ورزش نکرده‌اند و می‌خواهند ناگهان شروع به دویدن کنند. اگر زیاده‌روی کنند، آسیب زیادی به سلامتی خود می‌زنند. معمولا مردان با انجام ورزش سنگین به بدن خود آسیب می‎زنند. مثلا بعد از ۲۰ سال که هیچ ورزشی انجام نداده‌اند، مثل یک نوجوان می‌دوند که این می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شروع کنید به دویدن! دویدن شروع کنید به دویدن!

تازه‌کارها باید از هر دقیقه فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه را بدوند و بقیه را راه بروند و به همین روش تا آخر زمان ورزش، ادامه دهند. این روش راه رفتن و دویدن متناوب به تقویت عضلات و مفاصل کمک می‎کند. اگر در پایان ورزش به نفس نفس زدن می‌افتید، یعنی شما زیاده‌روی کرده‌اید. دویدن باید آرام و ساده باشد. این ورزش ممکن است باعث آسیب‎ها و ناراحتی‌های زیادی شود و بعضی از مردم فکر کنند که برای این ورزش مناسب نیستند. اما فقط باید روش انجم کار را اصلاح کنند. ممکن است بعضی خانم‌ها فکر کنند مثلا در دوران بارداری، قاعدگی یا یائسگی نمی‌توانند بدوند اما زنان در این زمان‌ها هم می‌توانند راحت بدوند فقط باید با احتیاط و ملاحظاتی این کار را انجام دهند.  

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط:

چه زمانی برای ورزش مناسب‌تر است؟

قبل از ورزش کردن چه بخوریم؟

با ورزش صحیح کالری بیشتری بسوزانید و لاغر شوید

تغذیه مناسب برای ورزشکاران