سحرخیز باش تا لاغر شوی! آفتاب اول صبح باعث می شود انرژی بگیریم، هوشیار شویم و تمرکز کنیم و این طرز فکر کمک می کند در ادامه روز به سمت عادت های اشتباه نرویم، پرخوری نکنیم و به اهداف کاهش وزن‌مان پایبند بمانیم.

سحرخیزی باعث کاهش وزن می‎شود! کاهش وزن سحرخیزی باعث کاهش وزن می‎شود!

بعد از بیدار شده از خواب در اولین فرصت، پرده ها را بکشید و خود را در معرض نور قرار دهید. نور فرابنفش (UV) باعث بهبود خلق و خو و افزایش انرژی می شود. همچنین در یک تحقیق که به تازگی انجام گرفته بود، محققان متوجه شدند کسانی که روزانه در معرض نور خورشید قرار می گیرند نسبت به افرادی که در تاریکی می مانند BMI پایین تری دارند. محققان فکر می کنند اشعه های صبحگاهی باعث همگام سازی ساعت بدن می شوند بنابراین سوخت و ساز بدن درست و به موقع عمل می کند. خوابیدن نیز می تواند به کاهش وزنتان کمک کند. محققان ثابت کرده اند کمبود خواب متداوم می تواند باعث بهم ریختگی در برخی هورمون ها شود که تاثیر منفی روی سوخت و ساز بدن می گذارد.

علاوه بر سحرخیز بودن و خواب کافی ورزش صبحگاهی هم باعث تقویت سوخت و ساز و دور نگه داشتن هوس غذایی می شود و همچنین حسی مثبت در شما ایجاد می‌کند. حتی ۱۰ دقیقه ورزش هوازی یا یوگا می تواند باعث جریان پیدا کردن خونتان، تحرک بدن و بالا رفتن سوخت و ساز شود. صبحانه ای که پروتئین بالایی داشته باشد می تواند به روند کاهش وزنتان کمک کند. یک صبحانه حاوی کربوهیدرات های پیچیده (نوعی از کربوهیدرات که دیر هضم می شود) و پروتئین باعث می شود احساس سیری کنید و قند خونتان برای مدت زمان بیشتری ثابت باقی بماند. یک مثال خوب برای این ترکیب تخم مرغ به همراه نان سبوس دار است. 

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

کالری روزانه مورد نیاز بدن برای کاهش وزن

راه‌های کاهش وزن بعد از ۳۰ سالگی