اگر می‌خواهید پیری را به تعویق بیاندازید و برای مدت طولانی‎تری زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید به جز استفاده از محصولات زیبایی برای جوان سازی ظاهری پوست باید تغییراتی هم در سبک زندگی خود ایجاد کنید. در این مطلب تعدادی از روشهای اثبات شده علمی برای ایجاد یک شیوه زندگی ضد پیری را بیان می‌کنیم.

ضد پیری پیری سبک زندگی ضد پیری

رژیم غذایی سالم

تغذیه سالم، یکی از مهم‌ترین عناصر یک زندگی سالم و طولانی است. خوردن میوه‌ها و سبزیجات به شما کمک خواهد کرد که برای مدت طولانی جوان بمانید. مهمترین مواد غذایی ضد پیری شامل سبزیجات سبز تیره، زرد و نارنجی و همچنین انواع چای و پروتئین بدون چربی هستند. اطلاعات پزشکی حاصل از تحقیقات اخیر نشان داده است میزان مرگ و میر در میان افرادی که هر روز چند فنجان چای می‌نوشند، تقریبا ۲۶ درصد کمتر است. یک تحقیق دیگر نشان داد که خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ نیز روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. اسیدهای چرب امگا ۳ به حفظ تلومرهای بدن کمک می‌کنند. تلومرها در انتهای کروموزوم‌های بدن قرار دارند و با بالا رفتن سن، کوتاه می‌شوند. با حفظ تلومرهای بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله ناراحتی قلبی و سرطان کاهش می‌یابد.

ورزش منظم

بین فعالیت فیزیکی و پیری، رابطه‌ی محکمی وجود دارد. ورزش مفاصل را تقویت کرده، به افزایش توده استخوانی کمک می‌کند و قلب را سالم نگه می‌دارد. ورزش جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد، و باعث ترشح سروتونین می‌شود، هورمونی که با افسردگی مقابله می‌کند و باعث افزایش شادی و نشاط شما می‌‎شود. 

خواب کافی

خواب ناکافی می‌تواند باعث شود که پوست، سریع‌تر پیر شود. بدن برای ترمیم خودش به زمان نیاز دارد و اینکار را در هنگام خواب انجام می‌دهد. افرادی که خواب شبانه خوبی ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به هیپرپیگمانتاسیون، پوست لکه دار و آویزان هستند و چین و چروک‌های بیشتری دارند. کارشناسان سلامتی می‌گویند که یک فرد هر شب باید حداقل هفت ساعت و نیم بخوابد.

دید مثبت

افرادی که خوش بین هستند و با دید مثبت زندگی می‌کنند، بطور متوسط ۷.۵ سال طولانی تر از افراد منفی‌گرا عمر می‌کنند. پس برای اینکه جوان بمانید، بیشتر لبخند بزنید، مهربان باشید و با مثبت بودن، کامیاب شوید. 

رابطه جنسی منظم

رابطه جنسی منظم به جوان نگه داشتن ذهن و بدن کمک می‌کند، جوانی پوست را حفظ می‌کند و قلب را نیز سالم نگه می‌دارد. محققان دریافته‌اند که رابطه‌ی جنسی، فشار خون را کاهش می‌دهد، عملکرد و انعطاف پذیری عضلات را هم بهبود می‌بخشد. همچنین ریسک بیماری قلبی را در مردان تا ۵۰ درصد می‌کاهد.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

سه خوراکی ضد پیری!