متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند افراد علاقه‌مند به داشتن تناسب اندام، افراد چاق، بیماران قلبی عروقی و افراد دیابتی باید از مصرف  شیرینی و شکلات‌های معمولی و غیر رژیمی در مهمانی‌ها و شب نشینی‌های نوروز خودداری کنند. مسلما شیرینی‌های خانگی در مقایسه با شیرینی‌‌هایی که از قنادی خریداری می‌‌شوند، طعم بهتری دارند وسالم‌تر هستند.

شیرینی عید شیرینی سالم ترین شیرینی‌های عید 87704 185

به دریافت غذایی خود در ایام نوروز بسیار توجه کنید تا دچار اضافه وزن و به دنبال آن بیماری‌های دیگر نشوید. شیرینی‌ها حاوی کالری بالا و در عوض مواد مغذی اندک هستند. پس توجه داشته باشید که مصرف کربوهیدرات‌های ساده مثل شیرینی‌ها را باید بسیارمحدود کنید. تنها کمتر از ۱۰ درصد از سهم کربوهیدرات روزانه شما می‌تواند از شیرینی‌ها و قندهای ساده تامین شود. شیرینی‌های صنعتی خصوصا شیرینی‌های تر از انواع روغن‌ها و چربی‌های جامد اشباع تهیه می‌شوند که باعث افزایش چربی‌های مضر خون می‎شوند. بنابراین مصرف آنها برای بیماران قلبی و افرادی که چربی خون بالا دارند توصیه نمی‎شود.

انواع کاکائو‌های خالص می‌تواند برای سلامت قلب و عروق شما متناسب‌تر از شیرینی‌ها باشد. در هنگام خرید شب عید سعی کنید حداکثر از یکی دو نوع از انواع شیرینی‌ها، آن هم در سایز‌های کوچک‌تر خریداری نمایید. اگر می‎خواهید در خانه شیرینی تهیه کنید، به جای شکر، از قند رژیمی استفاده کنید. حتی می‌توانید از عسل طبیعی استفاده کنید. اگرچه عسل به اندازه شکر کالری دارد، اما به غیر از آن، دارای خواص مفید دیگری هم هست. به جای آرد سفید از آرد کامل و سبوسدار استفاده کنید. برای تهیه شیرینی خانگی از شیر بدون چربی استفاده کنید. در شیرینی‎های خود از میوه‌ها و مغزها استفاده کنید. استفاده از زنجبیل در شیرینی‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. زنجبیل فواید زیادی در درمان زخم معده، آرتریت، تهوع بویژه تهوع بارداری و سرماخوردگی دارد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

آیا باید شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنیم؟

شکر باعث بی‌نظمی در میزان کلسترول خون می‌شود