چه زمانی برای ورزش مناسب‌تر است؟

چه زمانی برای ورزش مناسب‌تر است؟ ورزش چه زمانی برای ورزش مناسب‌تر است؟ download 28

علی‌رغم توصیه‌هایی که برای فعالیت بدنی به افراد مختلف شده است، کمتر راجع به زمان مناسب ورزش کردن صحبت شده است. برخلاف عقیده عموم که معتقدند ورزش صحبگاهی مفید است. باید گفت صبح زود برای بیماران قلبی زمان زیاد مناسبی نیست زیرا زمانی که بیمار از خواب بیدار می‌شود، عروق کرونر به طور کامل آمادگی کافی برای فعالیت بدنی ندارند بنابراین صبح زود خطر سکته قلبی بالا است. بهترین زمان برای فعالیت بدنی، وقتی است که کرونرها به تدریج با کار روزانه عادت به فعالیت کرده است. بنابراین بهترین زمان برای فعالیت بدنی و تمرینات، عصر و بعد از ظهر (بین ساعت ۴ و ۵) است. گاهی بیماران در شرح حال خود به این نکات اشاره می‌کنند. این گونه افراد ممکن است در صبح زود با کوچک‌ترین فعالیت، دچار درد قلبی شوند. اما شاید در وسط روز بتوانند مسافت طولانی را بدون داشتن درد پیاده‌روی کنند زیرا صبح زود هنوز کرونرها و کولترال‌ها باز نشده‌اند، ولی در نیمروز که کرونرها باز هستند بیمار با انجام فعالیت زیاد هم دچار درد نمی‌شود. همچنین هنگام صبح در فصل پاییز و زمستان در شهرهای بزرگ، هوای آلوده و کثیف در نزدیکی زمین است بنابراین خطر سکته در این افراد نسبت به زمانی که به علت گرمای نسبی و تابیدن خورشید هوای کثیف بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرد بیشتر است. به طور کلی ورزش صبحگاهی در ایام گرم نسبت به ایام سرد مناسب‌تر است.

منبع: مجله پیام سلامتی  

مطالب مرتبط: 

ورزش، بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های قلبی

با ورزش صحیح کالری بیشتری بسوزانید و لاغر شوید