اکثر عروس خانم‌ها دوست دارند برای جشن عروسی‌شان در بهترین و زیباترین وضعیت باشند. به همین دلیل از چند ماه مانده به جشن شروع می‎کنند به امتحان کردن رژیم‌های لاغری مختلف و ورزش کردن تا چند کیلو وزن کم کنند و در لباس عروسی بدرخشند. در این مطلب موفق‌ترین رژیم‌های افراد معروف هالیوود را مرور می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا برای روز عروسی‌تان آماده شده به اندام دلخواهتان برسید.

رژیم لاغری مخصوص جشن عروسی رژیم رژیم لاغری مخصوص جشن عروسی!                     1

رژیم دوکان

جنیفر لوپز و کیت میدلتون از افراد مشهوری هستند که این رژیم را امتحان کرده‌اند. دکتر پیر دوکان که یک متخصص تغذیه فرانسوی با ۳۰ سال تجربه است، این برنامه غذایی را ابداع کرده است. در این برنامه غذایی می‌توانید هر چقدر که دوست دارید، غذاهای حاوی پروتئین مصرف کنید.  از ۱ تا ۱۰ روز هر چقدر که دوست دارید غذاهای سرشار از پروتئین بخورید مانند گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ و لبنیات بدون چربی. سپس شروع کنید به استفاده از سبزیجات غیر نشاسته‌ای به میزان نامحدود (یک روز در میان). چند روز از غذاهای پروتئینی خالص و چند روز از غذاهای حاوی پروتئین و سبزیجات مصرف کنید تا به وزن مورد نظرتان برسید. هنگامی که به وزن ایده آل رسیدید، به آرامی شروع کنید به استفاده از میوه، کربوهیدرات‌ها و چربی. مانند ماکارونی، نان، برنج، و پنیر. به ازای هر یک کیلوگرم از وزنی که در دو فاز اول از دست داده اید، ۱۰ روز در این مرحله بمانید. سپس می‎توانید دوباره بطور معمول و معقول غذا بخورید، اما باید همواره یک روز در هفته، غذاهای پروتئینی خالص بخورید.

رژیم ۵ فاکتوری

این برنانه غذایی بر اساس بر اساس مفهوم کلاسیک مصرف کالری کمتر و سوزاندن کالری بیشتر از طریق ورزش و یک رژیم متعادل. عمل می‌کند. جسیکا سیمپسون و اوا مندس از ستاره‌هایی هستند که این برنامه غذایی را امتحان کرده‌اند. در این رژیم باید ۵ بار در روز غذا بخورید. هر وعده باید شامل ۵ نوع ماده‌ی غذایی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر، و چربی‌های سالم و مایعات باشد. وعده‌های غذایی نباید بیشتر از ۵ ماده‌ی تشکیل دهنده داشته باشند، یا آماده شدنشان بیشتر از ۵ دقیقه طول بکشد و یا پختشان بیشتر از ۵ دقیقه وقت ببرد. ۵ بار در هفته ورزش کنید. ۵ تمرین را انجام دهید و هر کدام را ۵ دقیقه تکرار کنید.

رژیم زون

جنیفر انیستون، سارا جسیکا پارکر و مدونا این  رژیم را امتحان کرده‌اند. در این برنامه غذایی، کالری کاهش می‌یابد و به یک نسبت متعادل کربوهیدرات، پروتئین و چربی مصرف می‌شود. در این روش سه وعده‌ی اصلی و دو میان وعده در نظر گرفته شود که شامل ۴۰ درصد کربوهیدرات، ۳۰ درصد پروتئین خالص، و ۳۰ درصد چربی‌های سالم باشد. هرچیزی که از آرد سفید، شکر سفید و چربی‌های اشباع درست شده باشد کلا ممنوع است. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند که در ۲ هفته‌ی اول، ۲ کیلوگرم وزن کم می‌کنند.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

چند ترفند رژیمی برای لاغری سریع