رژیم‌های سم زدایی زیادی وجود دارد که بهترین نوع آنها، سم زدایی فصلی است که باعث می‌شود یک بار در هر فصل به دستگاه گوارش برای انجام مراحل هضم غذا استراحت دهیم. حداقل باید به مدت ۳ روز رژیم بگیرید و اگر توانستید تا ۱۰ روز ادامه دهید. برنامه غذایی خود را ساده تر کنید. هر چه سبزیجات بیشتری بخورید بهتر است و سبزیجات سبزتر را انتخاب کنید.

رژیم رژیم رژیم سم زدایی بدن

می‌توانید سبزیجات را به صورت خام، بخارپز، گریل شده و یا آب پز مصرف کنید. اساس سم زدایی این است که در آن هفته قرار نیست چربی مصرف کنید پس می‌توانید وقتی سبزیجات را می‌پزید کمی آب سبزیجات بدون چربی به آن اضافه کنید و همینطور از ادویه، سس خردل، سس سویا برای طعم دادن به سبزی‌ها استفاده کنید در کل برای سم زدایی بدن باید مصرف شکر، کافئین و چربی را متوقف کنید. البته این برنامه غذایی فقط ۳ روز یا ۱۰ روز طول می‌کشد و قرار است بدن شما استراحت کند و کارهای همیشگی را انجام ندهد. پس ساده ترین غذاهای ممکن را بخورید. همیشه به عنوان میان وعده سبزیجات همراه داشته باشید چون وقتی در برنامه سم زدایی هستید باید دائم چیزی بخورید و بهترین انتخاب سبزیجات است. بهترین پزشکان توصیه می‌کنند روزتان را با یک لیوان آب ولرم و آب نصف یک لیموترش شروع کنید که سم زدایی طبیعی کلیه و صفراست و دستگاه گوارش شما را هم تنطیم می‌کند. شاید بخواهید بدانید عوارض جانبی این برنامه غذایی چیست. اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد در یکی دو روز اول ممکن است دچار سردرد شوید چون بدن شما به دریافت نکردن کافئین و شکر عادت ندارد. اما می توانید با یک پیاده روی طولانی یا چرت زدن با این مشکل کنار بیایید. اجازه دهید بگذرد و بدانید که این یک برنامه غذایی چند روزه است نه طولانی مدت.

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط:

گیاهخواری

رژیم مدیترانه ای

رژیم لاغری