با توجه به اینکه چاقی و اضافه وزن این روزها یک مشکل همه گیر شده است، بهترین پزشکان و محققان درباره انواع رژیم‌ها و نتایج آنها (موفقیت یا عدم موفقیت) آنها مطالعاتی انجام داده‌اند. در این مطلب اطلاعات پزشکی مفیدی در مورد رژﻳﻢهای کم چربی یا بدون چربی و اثر آنها بر کاهش وزن بیان شده است.

رژیم رژیم رژیم‌های کم چربی بهترین راه کاهش وزن نیستند!

چربی دو برابر کالری نسبت به پروتئین و کربوهیدرات در هر گرم دارد. بنابراین برای کاهش وزن ولاغری اولین چیزی که معمولا نشانه گرفته می‎شود، چربی است و در انواع برنامه های غذایی توصیه به محدود کردن و کنترل آن شده است. منطقی به نظر می‌رسد که با محدود کردن چربی باید کاهش وزن اتفاق بیفتد. بر همین اساس این سالها انواع و اقسام رژیم‌های بدون چربی در بین مردم رواج داشته است. بهترین پزشکان و محققان نتایج مطالعات بسیاری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا بررسی کنند که آیا با محدود کردن چربی می‎تواند لاغر شد یا خیر. در این تحقیقات اطلاعات پزشکی حاصل از ۵۳ مطالعه دیگر که روی ۶۸۱۲۸ نفر انجام شده بود، آنالیز شد و بین رژﻳمهای محدود کننده چربی و سایر انواع رژﻳﻢها مقایسه صورت گرفت. محققان به این نتیجه رسیدند که نوع رژیم به تنهایی نمی‎تواند موفقیت آن را تعین کند. افرادی که حمایت و راهنمایی‌های بیشتری در طول  رژﻳﻢ لاغری خود دریافت کرده بودند، موفق تر عمل کردند. علم پزشکی رژیم‎های بدون چربی را یک رژﻳﻢ طولانی مدت مناسب نمی‌داند. قطعا برای کنترل وزن و کاهش وزن و درمان بیماری چاقی احتیاج به برنامه طولانی مدت داریم. مطالعات بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط:  

لاغری در چند دقیقه!

لاغری سریع

معایب رژیم گیاهخواری!