روش‌های آشپزی کم کالری برای کاهش وزن

 

استفاده از این روش‌ها برای آشپزی به جای سرخ کردن غذاها در روغن زیاد، نه تنها کمک زیادی به کاهش وزن شما می‌کند بلکه در افزایش سلامتی شما نیز موثر است.  

۱- بخارپز کردن: در این روش غذا به وسیله بخار آب جوش پخته می‌شود. این یک شیوه عالی بدون چربی در آشپزی است. برای طعم دار کردن آب می‌توان از گیاهان معطر و ادویه‌جات استفاده کرد. روش بخارپز کردن برای پخت ماهی، سبزیجات به کار می‌رود. غذا را در یک سبد دردار یا ظرف دردار روی بخار آب جوش قرار می‌دهند. 

روش‌های آشپزی کم کالری برای کاهش وزن کاهش وزن روش‌های آشپزی کم کالری برای کاهش وزن images 23

۲- برشته کردن: برشته کردن پختن غذا در فر یا تنور با دمای بالاست. کباب کردن طعم غذا را خوشمزه‌تر می‌کند. این روش بیشتر برای پخت گوشت، مرغ، ماهی، سیب‌زمینی، گوجه و بادمجان استفاده می‌شود.

۳- کباب کردن: در این روش غذا بر روی حرارت مستقیم آتش و زغال پخته می‌شود. این نوع پخت طعم دودی به غذا می‌دهد.

۴- آب پز کردن: پختن غذا در حداقل آب که باعث می‌شود غذا به آهستگی بدون اینکه بجوشد، بپزد. برای طعم دار کردن آب می‌توان از گیاهان معطر و ادویه‌جات استفاده کرد.

۵- آهسته پختن: پختن غذا در تابه در دار با مقدار کمی آب یا آب همان مواد غذایی که به آهستگی و بدون اینکه بجوشد، بپزد.

۶- ترد کردن: قرار دادن مواد غذایی (معمولا گوشت) در ترکیبی از سرکه، روغن ، ادویه‌جات و آب لیمو است. معمولا گوشت، قبل از پختن برای طعم دار شدن و ترد شدن در ترکیب این مواد خیسانده می‌شود.  

منبع: مجله پیام سلامتی

مطالب مرتبط:

غذاهایی که باعث می‌شود احساس سیری کنید.

تخم کتان برای لاغری