تمام رژیم‌های غذایی موفق از طریق ایجاد تعادلی منطقی بین کالری ورودی به بدن و کالری مصرفی بدن عمل می‌کنند. کاهش وزن و تناسب اندام با ترکیب مناسبی از رژیم غذایی و تمرینات ورزشی امکان‌پذیر است. اما راهکارهای عجیب و غریبی هم در این میان وجود دارند که در روند لاغری موثر هستند و به کاهش وزن سریع‎تر کمک می‎کنند که در این مطلب به آنها اشاره کرده‎ایم.

رنگ آبی باعث لاغری می‎شود! لاغری رنگ آبی باعث لاغری می‎شود!

رنگ آبی معجزه می‌کند

شاید عجیب به نظر برسد اما زمانی که خود را با رنگ‌های آبی محصور می‌کنید، اشتهایتان کاهش می‌یابد. تحقیقی نشان می‌دهد حجم وعده‌های غذایی افراد درون اتاق‌هایی با دیوارهای آبی به میزان ۳۳ درصد کاهش می‌یابد. به طور کلی، رنگ آبی فرآیندی را در مغز آغاز می‌کند که به موجب آن جذابیت غذا کاهش می‌یابد. حتی می‌توان از ظروف و دستمال‌هایی به رنگ آبی استفاده کرد. از رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی دوری کنید، چرا که این رنگ‌ها اشتها را باز می‌کنند.
استفاده از شمع‎های معطر با بوی وانیل
بوهای شیرین می‌تواند جلوی گرسنگی و اشتها را بگیرد. یکی از روش‌های فریب دادن ذهن برای کاهش حجم غذا استشمام عطر وانیل است. روشن کردن شمع‌های وانیلی حین شام، وسوسه خوردن دسر را به کلی سرکوب می‌کند.
یادداشت غذاهای مصرفی روزانه
یک دفتر برای ثبت رژیم غذایی‌تان تهیه کنید. این دفتر هشیاری شما را نسبت به غذاهایی که میل می‌کنید، دوچندان می‌کند. سرانجام با مشاهده آنچه در گذشته می‌خوردید و غذاهایی که اکنون کنار گذاشته‌اید، شگفت‌زده خواهید شد. بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند این عمل ذهن را برای پیگیری بیشتر رژیم غذایی آماده می‌کند. غذاهایی را که در وعده‌های مختلف نوش جان می‌کنید، در دفتر یادداشت کنید و پایان هر هفته به مرور آنها بپردازید. در مرحله بعدی کالری آنها را با یک نرم افزار ساده محاسبه کنید.
میان وعده‌های شیرین بخورید
غذاهای شیرین (اما بدون شکر مصنوعی) به عنوان میان وعده بخورید. بوی خوراکی‌های شیرین و در عین حال خنثی (بدون شکر مصنوعی) عامل موثری برای کاهش اشتها محسوب می‌شود. زمانی که هوس میان وعده کردید، بهتر است میوه‌هایی مثل موز یا سیب میل کنید؛ چرا که هم شیرین و هم دارای قند طبیعی هستند.
منبع: yjc.ir
مطالب مرتبط: 

تاثیر گروه خونی بر چاقی و لاغری!