با توجه به اهمیتی که کاهش وزن و تناسب اندام این روزها پیدا کرده است. در این مطلب به چند راهکار ساده برای کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام بعد از کاهش وزن و جلوگیری از برگشت مجدد اضافه وزن اشاره خواهیم کرد.

کاهش وزن کاهش وزن 6 راه ساده برای کاهش وزن

برنامه غذایی‌تان را یادداشت کنید: برترین پزشکان و متخصصان تغذیه اعتقاد دارند اگر برنامه غذایی خود و مقدار و نوع هر خوراکی که در طول روز می‎خورید یاداشت کنید، این کار به شما کمک خواهد کرد تا میزان وعده‎های غذایی خود را تنظیم کنید. این یادداشت به شما می‌گوید از آخرین غذایی که خورده‌اید چقدر گذشته و چه چیزهایی امروز خورده‌اید.

آب بنوشید: بسیاری از پزشکان به افرادی که رژیم لاغری دارند. توصیه می‌کنند وقتی احساس گرسنگی کردید آب بنوشید زیرا گاهی اوقات بدن تفاوت گرسنگی و تشنگی را به درستی تشخیص نمی‌دهد و شما احساس گرسنگی می‌کنید در حالی که بدنتان کم آب شده و تشنه هستید.

قند و شکر مصرف نکنید: نکته مهم دیگر کاهش مصرف شیرینی‌جات و جایگزین کردن نوشیدنی‏‎های شیرین و پرکالری با آب است. ادل (Adele ) که یکی از خواننده‌های معروف است در مورد کاهش وزن خود می‎گوید که فقط با حذف کردن شکر از چای روزانه خود توانسته لاغر شود. او می‌گوید روزی ۱۰ فنجان چای می‎نوشیده و با هر فنجان ۲ قاشق چایخوری شکر می‌خورده است. با حذف شکر از چای در واقع روزی ۲۰ قاشق چایخوری کمتر شکر می‎خورد. 

بیشتر راه بروید: برنامه‌های ورزشی ساده‌ای می‎تواندی در اینترنت پیدا کنید و در منزل انجام دهید لزومی ندارد حتما به باشگاه بروید. اما باید حواستان به میزان فعالیت فیزیکی روزانه‎ باشد. بهترین پزشکان توصیه می‌کنند که برای تناسب اندام و کاهش وزن کافی است ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنید. 

از پله بالا بروید: یکی از راه‎های سوزاندن چربی و کاهش وزن استفاده از پله به جای آسانسور یا پله برقی است. ۲ تا ۳ دقیقه بالا رفتن از پله‎ها در طول روز علاوه بر کاهش سایز دور کمر از مرگ زودرس نیز جلوگیری می‌کند. 

بیشتر بخوابید: اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد خواب در کاهش و افزایش وزن نقش مهمی ایفا می‌کند. محققان می‌گویند به هم خوردن نظم خواب و کم خوابی حتی برای چند شب می‎تواند خیلی سریع به افزایش وزن منجر ‎شود. 

منبع: www.independent.co.uk

مطالب مرتبط: 

لاغری بدون رژیم و ورزش!

برای کاهش وزن باید به زمان غذا خوردن توجه کنید!