اطلاعات پزشکی حاصل از تحقیقات پژوهشگران زیست شناسی تجربی فدراسیون جوامع آمریکا (FASEB) نشان می‎دهد انبه می‎تواند قند خون را در افراد چاق تنظیم کند.  

انبه برای کاهش قند خون قند خون یک راه آسان برای تنظیم قند خون!

در این تحقیقات که به سرپرستی دکتر Edralin Lucas انجام گرفت به ۲۰ فرد بزرگسال که مبتلا به چاقی بودند روزانه ۱۰ گرم انبه خشک برای مدت ۱۲ هفته داده شد. در پایان مدت این مطالعه محققان مشاهده کردند سطح قند خون شرکت کنندگان بسیار پایین‌تر از زمان شروع تحقیقات است. بعد از پایان مدت مطالعه تغییرات چشمگیری در وزن و مشخصات فیزیکی افراد شرکت کننده مشاهده نشد، اما در میان زنان شاخص توده بدن (BMI) مقداری افزایش یافت. تحقیقات تکمیلی بیشتری برای اثبات اثرات مثبت انبه بر روی کنترل قند خون به خصوص در مورد افراد چاق مورد نیاز است. این مطالعه، نتایج تحقیقات قبلی که روی مدل‌های حیوانی در آزمایشگاه انجام شده بود را تایید کرد. محققان در مطالعات قبلی دریافته بودند که انبه می‎تواند قند خون را در موش‌هایی که رژیم غذایی پر چرب داشتند، کاهش دهد. دلیل اینکه چرا انبه می‎تواند چنین اثری داشته باشد کاملا مشخص نشده است، اما محققان این تاثیر را به انواع مختلفیاز ترکیبات پلی فنولیک موجود در انبه نسبت می‎دهند. 

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات سلامتی جوامع مدرن امروزی است که در آمریکا بسیار شایع است و جمعیت زیادی را گرفتار کرده است و روز به روز هم بر شمار افراد چاق اضافه می‎شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‎های آمریکا (CDC) می‎گوید چاقی مهمترین دلیل ابتلا به بیماری‎های دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری‌های کبدی است. به همین دلیل محققان در پی یافتن راه‌هایی برای کاهش دادن عوارض خطرناک ناشی از چاقی برای سلامتی این افراد هستند. تحقیقاتی از این دست می‎تواند برای پیشگیری و کنترل بیماری‎های مزمن و خطرناکی مانند دیابت که اکثر افراد چاق را تهدید می‎کند بسیار با اهمیت باشد.

منبع: medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

گیاهان مفید برای افراد دیابتی

راهی آسان برای پیشگیری از چاقی