اطلاعات پزشکی می‎گوید وقتی بدن احساس کند غذا به مقدار کافی موجود نیست، شروع به ترشح هورمون گرسنگی به نام گرلین می‌کند. وقتی دائم هوس غذاهای شیرین و پرکالری می‌کنید، نگه داشتن رژیم به کاری دشوار تبدیل می‌شود. خبر خوب این که راه‌هایی برای کاهش اشتها بدون اینکه به خودتان گرسنگی دهید وجود دارد.

کاهش اشتها کاهش اشتها راه‌هایی آسان برای کاهش اشتها

ادویه‌ها

بعضی از انواع ادویه‎ها دارای آنزیم‌هایی هستند که باعث کاهش اشتها می‎شود و به چربی سوزی بدن کمک می‎کند.  کپسایسین که باعث تندی فلفل چیلی می‌شود، از گرسنه شدن جلوگیری می‌کند و بدن را تحریک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزاند. 

گریپ فروت

گریپ فروت حاوی ترکیباتی است که انسولین بدن را تنظیم می‌کند. انسولین، هورمونی است که قند خون و سوخت و ساز چربی را تنظیم می‌کند. علاوه بر این گریپ فروت حاوی ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، ترکیبات ضد سرطان و بیو اکتیو افزایش دهنده سلامتی است. اطلاعات پزشکی حاصل از مطالعه‌ای که توسط دانشمندان در مرکز تغذیه و تحقیقات متابولیک در اسکریپس کالیفرنیا انجام شد، نشان داد شرکت کنندگانی که در هر وعده‌ی غذایی نصف یک گریپ فروت را خوردند، در سه ماه حدود ۱.۶ کیلوگرم وزن کم کردند.

سیب زمینی

معمولا افرادی که رژیم می‌گیرند، کربوهیدرات‌ مصرف نمی‌کنند زیرا اکثر کربوهیدرات‌ها منجر به افزایش وزن می‌شوند. اما سیب زمینی‌ اینطور نیست، سیب زمینی‌ از نوع خاصی نشاسته تشکیل شده‌ که در برابر آنزیم‌های گوارشی مقاومت می‌کند. به این دلیل، هضم سیب زمینی‌ سخت‌تر از سایر کربوهیدرات‌هاست.

پروتئین

کربوهیدرات‌ها به سرعت توسط بدن به عنوان سوخت سوزانده می‌شوند، اما هضم پروتئین بیشتر طول می‌کشد. پروتئین به شما کمک می‌کند که به مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، همچنین می‌تواند هوس‌های غذایی را فرو نشاند و به کاهش وزن کمک کند.

آدامس جویدن

جویدن آدامس، اعصابی در فک را تحریک می‌کند که به بخش‌هایی از مغز که مسئول سیری‌اند، متصل هستند. هنگامی‌که آدامس بجوید، کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

هورمون کاهش اشتها کشف شد!

برای کاهش اشتها، جو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید