رازهای داشتن زندگی سالم و عمر طولانی

با افزایش سن دنباله کروموزوم‌ها کوتاه‎تر می‎شود و این می‎تواند باعث افزایش احتمال بیمار شدن فرد شود. اما این موضوع قابل تغییر است با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی سالم و ورزش می‎توان طول کروموزوم‌ها را افزایش داد و از آنها محافظت کرد.

مطالعات نشان داده افرادی که باوجدان‌تر هستند و به جزئیات توجه می‌کنند و سعی می‎کنند کارها را درست انجام دهند عمر طولانی‌تری دارند. این افراد از سلامتی خود بهتر مراقبت کرده، سعی می‌کنند روابط بهتری با دیگران و شغل خوبی داشته باشند. تحقیقات نشان داده افرادی که دوستان زیادی دارند مدت بیشتری عمر می‎کنند. پس قدر دوستان خود را بدانید. البته بهتر است دوستانی انتخاب کنید که سبک زندگی سالم‌تری دارند زیرا عادت‌های دوستانتان روی شما تاثیر می‌گذارد. مثلا اگر دوستان چاق یا سیگاری دارید احتمال گرفتار شدن شما نیز زیاد است.

رازهای داشتن زندگی سالم و عمر طولانی عمر طولانی رازهای داشتن زندگی سالم و عمر طولانی

ترک کردن سیگار باعث عمر طولانی‌تر می‌شود. اما مقداری که به عمرتان اضافه می‎شود بستگی به این دارد که چه زمانی سیگار را ترک کرده‌اید. مثلا اگر در ۳۰ ساگی ترک کنید ۱۰ سال به عمرتان اضافه می‌شود اما اگر در سن ۵۰ سالگی ترک کنید ۶ سال به عمرتان اضافه می‌شود. رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از میوه و سبزی، غلات کامل، ماهی و روغن زیتون است، می‌تواند باعث عمر طولانی‌تر شود. برای اینکه بیشتر عمر کنید، ازدواج کنید. افراد متاهل بیشتر از مجردها عمر می‌کنند.

تناسب اندام و کنترل وزن از شما در برابر بیماری‌های قلبی و دیابت که باعث کوتاه شدن عمر شما می‌شوند، محافظت می‌کند. افرادی که ورزش می‌کنند بیشتر عمر می‌کند و همچنین در دوران سالمندی از نظر ذهنی سلامت بیشتری دارند. افرادی که اعتقادات قوی‌تری دارند بیشتر عمر می‌کنند. مطالعات نشان داده این افراد سیستم ایمنی بدنشان قوی‌تر است. دور ریختن کینه‌ها و بخشیدن افراد تاثیرات شگفت‌انگیزی روی سلامت بدن دارد. بخشش باعث کاهش اضطراب و حتی فشار خون می‌شود و منجر به عمر طولانی‌تر شما خواهد شد.

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط:   

با خوردن این غذاها از آلزایمر پیشگیری کنید

چند ماده غذایی برای تنظیم خواب شبانه