دویدن، ورزشی است که نه تنها برای بدن شما، بلکه برای روحتان هم خوب است. این ورزش  راحت است، موثر است، نیازی نیست به باشگاه بروید و هیچ هزینه‎ای هم ندارد. اما در مواقعی که هوای بیرون خیلی سرد یا خیلی گرم است، افراد ترجیح می‎دهند به باشگاه بروند و از تردمیل به جای فضای باز پارک استفاده کنند. حتما شما هم در مورد اینکه دویدن روی تردمیل برای مفاصل ما ضرر دارد و باعث زانو درد می‏‎شود، شنیده‎اید. اما آیا واقعا دویدن در فضای باز بهتر از دویدن روی تردمیل است؟

دویدن دویدن دویدن روی تردمیل بهتر است یا در فضای باز؟

اگر بخواهیم مقدار کالری سوزی را در نظر بگیریم دویدن در فضای باز به مراتب سخت‎تر است. هنگامی که در فضای بیرون می دوید، برای دویدن باید پاهای خودتان را بدون هیچگونه کمکی حرکت دهید. مقاومت باد و نوع زمینی که همیشه هم هموار نیست نیز موثر است. تمام این تغییرات کوچک، شاید ناچیز بنظر برسد، اما هنگامی که می خواهید کالری بسوزانید، همین تغییرات ناچیز هم شمرده خواهند شد. اما در مورد تردمیل تسمه‌ی آن به شما کمک می‌کند تا شروع به دویدن کنید و در حین دویدن هم شما را به جلو می‌راند.

زمینی که روی آن می دوید می‌تواند چالش بر انگیز باشد، مخصوصا برای تازه کارها، به علاوه سنگ فرش‌های خیابان شاید به مفاصل شما به خصوص مفصل زانو فشار بیاورد.  اما برای دویدن روی تردمیل با چنین مواردی روبرو نیستید. همین که پاهایتان را روی تردمیل تنظیم کنید کافیست تا بتوانید همراه با چرخش تسمه‌ی آن بدوید و نیازی نیست که همچون زمانی که در فضای بیرون می‌دوید پاهایتان را کنترل کنید. بنابراین احتمال آسیب پذیری در دویدن روی تردمیل کمتر است. هر دوی این روش ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند، آنچه که بیش از همه اهمیت دارد، این است که حتما برای تمرین زمان بگذارید، حداقل ۳۰ دقیقه در روز، این کار بدنی خوش تراش و اندامی متناسب به شما خواهد بخشید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

آهسته دویدن برای کاهش وزن بهتر است یا دو سرعت؟