موز یکی از میوه‌های محبوب است که راحت هم خورده می‌شود. اما بعضی از رژیم‌های لاغری خوردن آن را ممنوع کرده‌اند و شایعاتی راجع به اینکه این میوه باعث افزایش وزن می‎شود، مطرح شده است. در این مطلب ۵ دلیل برای اینکه با خیال راحت این میوه را پوست بکنید و بخورید، مطرح شده است.

5 دلیل برای خوردن موز موز 5 دلیل برای خوردن موز

۱- شما را چاق نمی‌کند: هر موز متوسط ۱۱۰ کالری دارد و شما با خوردن یک عدد ۳۰ گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر به بدن می‎رسانید. علاوه بر فیبر حاوی یک نوع نشاسته است که شما نمی‎توانید آن را هضم کنید. بنابراین کمک می‎کند مدت بیشتری احساس سیری کنید. پس این میوه می‎تواند یک میان وعده بسیار عالی برای عصر یا هنگام ورزش کردن برای تامین انرژی مورد نیاز بدن به شمار آید.

۲- باعث کاهش فشار خون می‎شود: این میوه سرشار از پتاسیم است و پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند. یک موز متوسط ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد. در حالی که اصلا سدیم ندارد. محققان می‌گویند یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم باعث کاهش فشار خون و احتمال سکته می‌شود. 

۳- منبع خوب ویتامین C است: وقتی صحبت از ویتامین C می‌شود به یاد مرکبات مثل پرتقال می‌افتیم. یک عدد موز متوسط ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. 

۴- یک میان وعده عالی است: وقتی خارج از منزل هستید و نیاز به یک خوراکی برای تامین انرژی دارید، این بهترین انتخاب است. یک میان وعده سالم و در دسترس که نیاز به بسته بندی هم ندارد و تا وعده غذای اصلی شما را سیر نگه می‌دارد.

۵- بو کردن آن می‎تواند اشتهای شما را کم کند: تحقیقات نشان داده بوی بعضی از خوراکی‌ها وقتی گرسنه هستید می‎تواند پیامی به مغز بفرستد که انگار واقعا آن را خورده‌اید و از این طریق احساس سیری در شما بوجود می‌آورد. موز یکی از این خوراکی‌هاست. اگر باور نمی‌کنید دفعه بعد که گرسنه شدید می‌توانید بوی آن را امتحان کنید. 

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

آیا نوشیدن آب قبل از غذا به کاهش وزن کمک می‎کند؟

۱۰ اشتباه رایج در مورد کاهش وزن