انجام تمرینات با وزنه چیزی بیشتر از قوی شدن است، وزنه زدن فوایدی مانند سفت کردن عضلات، سوزاندن کالری و کمک به ساخته شدن استخوان دارد، به همین دلیل تمرین با وزنه بخش جدایی ناپذیری از برنامه‌ی تناسب اندام است. 

تناسب اندام تناسب اندام دلایل استفاده از وزنه برای تناسب اندام!

چربی سوزی بیشتر

عضلاتی که با تمرینات وزنه تشکیل می‌شوند، سوخت و ساز بدن را افزایش می‎دهند و حتی هنگامی که استراحت می‌کنید، کالری بیشتری می‌سوزانید و این را مدیون حجم بیشتر عضلاتتان هستید. کسانی که هم تمرینات هوازی انجام می‌دهند و هم سه روز در هفته به باشگاه بدنسازی می‌روند، بصورت میانگین۳ کیلوگرم چربی بیشتری نسبت به افرادی که با وزنه تمرین نمی‌کنند و فقط ورزش هوازی انجام می‎دهند، می‌سوزانند. بر اساس اطلاعات پزشکی به دست آمده از تحقیقات انجمن ورزش آمریکا، پس از اتمام تمرینات هوازی سوخت و ساز بدن تا ۳۰ دقیقه چند برابر می‌شود. اما تمرین با وزنه سوخت و ساز بدن را به مدت دو ساعت افزایش می‌دهد.

کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان

تمرین با وزنه، حجم عضلات را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود فشار بیشتری به استخوان‌ها وارد شود. البته این فشار به استخوان‌ها مفید است وباعث ساخت و تقویت استخوان میشود.  بر اساس تحقیقات دانشگاه آریزونا، یکی از مزایای تقویت و ساخت استخوان از طریق تمرین با وزنه، کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است.

بهبود وضعیت روحی و روانی

پژوهش‌های علمی نشان می‏‎دهد تمرینات با وزنه‌ در بهبود وضعیت روحی و روانی افراد مؤثر است. تمرین با وزنه باعث می‌شود بیشتر احساس اطمینان کنید و این مساله باعث کاهش پریشانی و افسردگی‌ می‌شود.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

زومبا برای لاغری و تناسب اندام

باورهای اشتباه در مورد تناسب اندام!