همانطور که شما تمام گروه‌های عضلانی اصلی تان، از جمله قلب را روی دستگاه الپتیکال تمرین می‌دهید، کالری نیز می‌سوزانید. اگر ۸۰ کیلو وزن داشته باشید، می‌توانید در هر ساعت روی دستگاه الپتیکال، حدود ۸۰۰ کالری بسوزانید و به کاهش وزن و تناسب اندام‎تان کمک خواهید کرد. 

آیا دستگاه الپتیکال به کاهش وزن کمک می‌کند! کاهش وزن آیا دستگاه الپتیکال به کاهش وزن کمک می‌کند!

یکی از عملکردهای اصلی دستگاه الپتیکال و احتمالا مهمترین آن، فشار آوردن به سیستم قلبی عروقی شماست. قلب شما مانند هر عضله دیگر، از طریق قوی‌تر شدن، به سطوح مناسب فشار پاسخ می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که برای دستیابی به مزایای سلامتی، شما باید حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین قلبی عروقی متوسط یا ۷۵ دقیقه تمرین قلبی عروقی شدید در هر هفته انجام دهید. تمریناتی که توسط مربی‌های حقیقی طراحی شده‌اند و نظارت بر ضربان قلب که در برخی از دستگاه‌های الپتیکال وجود دارند، به شما کمک می‌کنند شدت تمرین‌تان را دنبال و کنترل کنید.

تمرین کردن روی دستگاه الپتیکال، قطعا به شما کمک می‌کند قدرت و استقامت عضلانی را افزایش دهید، و این بدان معناست که شما فعالیت‌های روزمره‌تان را با سهولت بیشتری انجام خواهید داد. رکاب زدن روی دستگاه الپتیکال می‌تواند به کاهش از دست دادن مواد معدنی در استخوان‌ها که وزن شما را تحمل می‌کنند نیز کمک کند. تمرینات منظم کاردیو، استرس را نیز کاهش داده، خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و خطر ابتلای شما به بیماری‌های مرتبط با چاقی را کاهش می‌دهد.  از آنجا که شما هم سرعت رکاب زدن‌تان را کنترل می‌کنید و هم مقاومت دستگاه را، خودتان شدت تمرین‌تان را تعیین می‌کنید. تمرینات سخت‌تر، به معنای کالری سوزانده شده بیشتر هستند. سوزاندن ۳۵۰۰ کالری بیشتر از مقداری که مصرف می‌کنید، در جلسات مختلف تمرین و با مدت زمان‌هایی که دوست دارید، به شما کمک خواهد کرد تا ۰.۵ کیلو از چربی بدنتان را بسوزانید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

آیا دستگاه‌های کاردیو واقعا به کاهش وزن کمک می‎کنند؟

کالری روزانه مورد نیاز بدن برای کاهش وزن