وقتی دچار درد مفاصل می‎شوید، تنها راه چاره‌ای که به نظر موثر می‎آید، استفاده از مسکن‎های قوی است. اما ممکن است به دلیل مصرف داروهای دیگر و احتمال تداخل دارویی نتوانید از داروهای مسکن استفاده کنید. در این مواقع بهتر است درد مفاصل را با درمان‎های طبیعی تسکین بدهید.

7 درمان طبیعی درد مفاصل درد مفاصل 7 درمان طبیعی درد مفاصل

آب درمانی

شنا، ایروبیک در آب و دیگر فعالیت های مربوط به آب می توانند بدون آسیب زدن به مفاصل، انعطاف و قدرت را بالا ببرند. تحقیقات نشان داده ورزش در آب می تواند درد را کاهش دهد و عملکرد فیزیکی را در افرادی که مبتلا به آرتروز اندام تحتانی هستند بهبود بدهد. همچنین در سال ۲۰۱۵ محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که یک دوره ورزش آبی ۴۵ دقیقه‌ای به کاهش درد استئوآرتریت زانو کمک می‎کند. 

طب سوزنی

اطلاعات پزشکی نشان داده طب سوزنی می‌تواند تا حدودی به بهبود درد آرتروز کمک کند. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت محققان دریافتند که طب سوزنی درد و گرفتگی را در افراد مبتلا به فیبرومالژیا بهبود می‌بخشد. پس اگر می‎خواهید از درد مفاصل خلاص شوید، بهتر است در جستجوی متخصص طب سوزنی باشید. 

گرم کردن مفاصل

پوشاندن مفصل قبل از خواب می تواند به کاهش ورم و ناراحتی کمک کند، به خصوص در مورد آرتروز زانو، گرم کردن و پوشاندن مفصل بسیار موثر است. همچنین این کار از خوردن زانوها به یکدیگر هنگام خواب نیز پیشگیری می کند. در طول روز نیز می توانید از یک زانو بند طبی استفاده کنید، این کار محافظت از زانو را افزایش می دهد و هنگام راه رفتن توازن زانوها را بهبود می بخشد.

ماهی بخورید

اسید چرب های امگا ۳ از جمله مکمل های روغن ماهی، دارای خواص ضد التهابی هستند. ثابت شده که این مکمل ها همچنین می توانند درد مفاصل را تسکین دهند. افزایش مصرف امگا ۳ در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، نیاز به  داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را کاهش می‎دهد.

استفاده از فلفل

کپسایسین، ماده ای است که باعث تندی فلفل می‎شود. کپسایسین به صورت موقت باعث تغییر مسیر اعصاب می شود بنابراین در مفاصل احساس درد نمی کنید. این ماده در کرم و پمادهای تسکین دهنده درد نیز به کار می رود. اطلاعات پزشکی حاصل از یک مطالعه نشان داد ۸۰ درصد از کسانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید بودند بعد از چهار مرتبه استفاده از کرم کپسایسین به مدت دو هفته دردشان تسکین پیدا کرد.

تای چی

تمرین تای چی روشی است که می توانید با کمترین فشار، عضلات اطراف مفصل‌ها را قوی کنید و انعطاف پذیری بدنتان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده ۱۲ هفته تمرین تای چی علائم درد، گرفتگی و عملکرد فیزیکی را در افراد مبتلا به آرتروز بهبود می‌بخشد.

مکمل‌ها

استفاده از گلوکوزامین و کندرویتین سولفات برای تسکین درد و ورم مربوط به آرتروز مفید است. این دو ماده به طور طبیعی در غضروف انسان یافت می‎شوند. محققان دریافتند این ترکیب در افرادی که آرتروز زانو دارند باعث کاهش درد و بهبود عملکرد شده است.

منبع: mag.kermany.com

مطالب مرتبط: 

روماتیسم مفصلی چیست؟

برای درمان درد مفاصل، امگا ۳ مصرف کنید

درمان خانگی روماتیسم و درد مفاصل