نوشیدن آب هنگام ورزش با تنظیم دمای بدن و انتقال مواد مغذی به همه اعضای آن، به انسان کمک می کند که تمرینات ورزشی را بهتر انجام دهد. علاوه بر این کارشناسان تغذیه دانشکده پزشکی ورزشی آمریکا، اعتقاد دارند که شیوه صحیح نوشیدن آب هنگام تمرینات ورزشی به چربی سوزی بیشتر بدن کمک می کند.

درست نوشیدن آب حین ورزش در چربی سوزی موثر است! چربی سوزی درست نوشیدن آب حین ورزش در چربی سوزی موثر است!

پزشکان دانشکده طب پزشکی آمریکا می‎گویند، اگرچه افراد هنگام ورزش در صورت احساس تشنگی می‌توانند به هر اندازه که می خواهند آب بنوشند، اما بهتر است هنگامی که برای مدت یک ساعت ورزش می کنند، هر ۱۵ دقیقه مقدار اندکی آب بنوشند. پزشکان آمریکایی درباره نوشیدن آب بیش از نیاز بدن نیز هشدار می دهند، زیرا معتقدند این امر باعث نفخ و تهوع افراد در هنگام ورزش می شود. این پزشکان توصیه می‌کنند اگر کسی بخواهد ۳ ساعت یا بیشتر ورزش کند، باید قبل از ورزش یک میان وعده حاوی کربوهیدرات میل کند تا جسم او از کالری مورد نیاز برخوردار شود. همچنین توصیه می‌شود افراد هنگام ورزش شیر کاکائو بدون قند و شکر مصرف کنند تا بدن‌شان سدیم و کلسیم کافی دریافت کند.

اگر آب از دست رفته بدن بر اثر تعریق را نتوانیم با نوشیدن مقادیری آب و مایعات تا حدی جبران کنیم منجر به افزایش درجه حرارت بدن شده و در نتیجه فشار وارده بر سیستم قلبی عروقی افزایش می‌یابد، زیرا قلب مجبور می‌شود بیشتر و تندتر از حد معمول کار کند، غلظت خون زیاد شده و قلب باید تندتر از همیشه کار کرده و در نتیجه ضربان قلب افزایش می‌یابد. زمانی که بدن بر اثر تعریق دچار کم‌آبی می‌شود ورزش کردن سخت‌تر می‌شود و از آنجایی که توان و طاقت فرد کاهش می‌یابد فرد خیلی زود دچار خستگی شده و ادامه ورزش برای او سخت می‌گردد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

مس، راز چربی سوزی بدن است!

چند مکمل موثر برای چربی‌سوزی بیشتر!

با این معجون، چربی سوزی را چند برابر کنید!