آیا دراز و نشست واقعا به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید و به عضلات شکم شش‌تکه دست یابید؟ پاسخ این سوال منفی است، دراز و نشست یک تمرین اساسی است که مرکز بدن را تقویت می‌کند اما به کاهش وزن و چربی سوزی شما کمک نمی‌کند.

دراز نشست برای کاهش وزن کاهش وزن دراز و نشست کمکی به کاهش وزن نمی‌کند!

دراز و نشست به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند اما این بدان معنا نیست که شما باید عضلات شکم‌تان را به حال خود رها کنید. عضلات شکم شما از ستون فقرات محافظت می‎کند و اندام‌تان را خوش فرم و زیبا می‌کند. تمرینات شکمی مانند دراز و نشست به تقویت عضلات در میان تنه‌تان کمک می‌کند اما لایه چربی روی عضلات شکمتان را آب نمی‌کند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن‌تان، کاردیو اضافه کنید. کاردیو لزوما دویدن سریع نیست. فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا، همگی برای کاهش وزن مناسب هستند. برای مؤثر‌تر کردن تلاش‌های کاهش وزن‌تان، درهفته حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین کاردیو انجام دهید.

اما اگر هدف‌تان این است که شکم شش تکه داشته باشید، باید چند تغییر اساسی در سبک زندگی‎تان ایجاد کنید. یکی از مواردی که باید بسیار به آن اهمیت دهید رژیم غذایی سالم است. اگر یک رژیم غذایی سالم را با یک برنامه تمرینی کامل ترکیب نکنید، به نتایج مورد نظرتان نمی‌رسید. بسیار مهم است که در روز حداقل ۵ فنجان میوه و سبزی بخورید و همچنین پروتئین‌های سالم مصرف کنید.  به یاد داشته باشید که برای کاهش وزن، باید کالری دریافتی خود را محدود کنید. اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد کاهش ۳۵۰۰ کالری در هفته یا ۵۰۰ کالری در روز، در مدت ۷ روز منجر به ۵۰۰ گرم کاهش وزن می‌شود.

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

آیا دستگاه دراز و نشست باعث کوچک شدن شکم می‌شود؟

چه نکاتی در استفاده از دستگاه دراز و نشست باید بدانیم؟