اگر قصد دارید همچنان با انرژی باشید و دیرتر احساس کوفتگی و خستگی کنید، می‌توانید چند خوردنی را به رژیم غذایی این روزهایتان اضافه کنید که علاوه بر خواص دیگرشان، به رفع خستگی نیز کمک می‌کنند.

برای رفع خستگی خستگی 5 خوراکی انرژی‌زا برای کاهش خستگی!

تخمه کدو

اگر احساس می‌کنید حین انجام فعالیت‌ها اصطلاحا نفس کم می‌آورید، تخم کدو را امتحان کنید. پژوهشگران یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا با انجام بررسی‌هایی دریافته‌اند که در افرادی که خیلی زود خسته می‎شوند و نفس کم می‎آورند، ممکن است میزان منیزیم کم باشد و به همین دلیل طی فعالیت نیاز به اکسیژن بیشتری پیدا می‌کنند. تخم کدو با داشتن مقادیری منیزیم می‌تواند از احساس خستگی به این دلیل بکاهد.

شکلات تلخ

شکلات‌های با درصد کاکائو زیاد که رنگ قهوه‌ای تیره و مزه‌ای تلخ‌تر نسبت به سایر شکلات‌ها دارند، به دلیل داشتن پلی‌فنول زیاد باعث افزایش واکنش‌های شیمیایی در مغز شده و اثرات مفیدی بر کاهش احساس خستگی بر جا می‌گذارند.

اسفناج و جعفری

سبزی‌ها حاوی فیبر هستند و از آنجا که دیرتر و کندتر از بدن دفع می‌شوند مدت بیشتری شما را پرانرژی نگه‌ می‌دارند. در سبزیجات، جعفری و اسفناج علاوه بر داشتن چنین خاصیتی، به دلیل آن‌که حاوی مقادیری زیادی آهن هستند، اثرات مفیدی در رفع خستگی دارند.

ماست پروبیوتیک

محققان در دانشگاه تورنتو متوجه شده‌اند محصولات پروبیوتیک می‌تواند نشانه‌های خستگی مزمن را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از بهترین نمونه‎های این محصول که به راحتی می‎توانید تهیه کنید، ماست پروبیوتیک است. 

ماهی آزاد

ماهی‌ها معروفند به غنی بودن از امگا ۳ که اسید چرب از نوع مفید به شمار می‌رود و علاوه‌ بر این‌ که باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود، خاصیت ضد‌ خستگی دارد. به‌خصوص این‌که ماهی آزاد منبعی سرشار از ویتامین B1 است و به همین دلیل می‌تواند انرژی کافی را حین انجام فعالیت‌هایی از قبیل خانه‌تکانی به بدن برساند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

با این صبحانه تمام روز پر انرژی باشید!