از سن ۳۰ سالگی به بعد پوست حالت کششی و ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بدن شروع به سست شدن می‌کند و استخوان‌ها تراکم خودشان را از دست می‌دهند. پوست شفافیت و درخشش خود را از دست خواهد داد و چین و چروک روی پوست ایجاد می‎شود. در این مطلب خوراکی‌های ضد پیری که کمک می‎کنند برای مدت بیشتری جوان و شاداب بمانید را به شما معرفی می‌کنیم.

خوراکی‎های ضد پیری ضد پیری با خوراکی‎های ضد پیری آشنا شوید!

ویتامین C و E و کاروتن، بهترین عامل برای کاهش جریان پیری هستند. کاروتن، به نگهداری و مراقبت سلامتی بافت‌ها کمک می‌کند و بهترین دوست خانم‌هاست. این ویتامین‎ها می‌توانند در شروع پیری و فرتوتی تاخیر ایجاد کنند و جوانی را طولانی‌تر کنند. آن‌ها فقط به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک نمی‌کنند، اما وجود زیاد میوه‌های تازه و سبزیجات، سلامتی روده‌های بزرگ را افزایش می‌دهد و به دفع مواد زاید کمک می‌کند.

پیاز

پیاز، می‌تواند تمیز کننده خون و پایین آورنده کلسترول باشد و جریان پیر شدن را کند می‌کند. پیاز و خوراکی‌های دریایی بالاترین میزان پروتئین را دارا هستند. علاوه بر آن پیاز نیاز بدن به زینک را برطرف می‌سازد.

ماهی

ماهی از نظر میزان پروتئین بالاترین رتبه را دارد. ماهی عالی‌ترین منبع ویتامین C است (۱۰۰ گرم ماهی خام دارای ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین C است)

کلم بروکلی

بروکلی، یک منبع عالی ویتامین C و کاروتن است. تحقیقات اثبات می‌کند که این خانواده سبزیجات بهترین غذای ضد پیری و ضد سرطان هستند و “ماهی” بهترین پروتئین را تامین می‌کند با ترکیب کردن این دو ماده غذایی می‌توان عالی‌ترین خوراکی ضد پیری را تهیه کرد.

کلم

کلم، سرشار از ویتامین C و دارای فیبر بالایی است. فیبر علاوه بر اینکه برای روده‌ها و معده مناسب است؛ برای سیستم گوارشی نیز مفید بوده و به دفع مواد زاید کمک می‌کند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

سبک زندگی ضد پیری