بهترین پزشکان و متخصصان پوست و مو اعتقاد دارند که به غیر از ژنتیک، دلایل دیگری نیز برای ظاهر شدن زودهنگام موی سفید وجود دارد. آیا می‌دانستید که کمبودهای تغذیه‌ای می‌توانند باعث شوند که موهایتان درخشندگی خود را از دست بدهند؟ در این مطلب خوراکی‎هایی را به شما معرفی می‎کنیم که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ رنگ موهای شما هستند.

پیشگیری از موی سفید موی سفید خوراکی‎هایی که با موی سفید مبارزه می‎کنند!

شکلات

کمبود مس می‌تواند باعث خاکستری شدن موها شود. مس، برای تولید ملانین که منبع رنگ مو است، ضروری استمس مورد نیازتان را می‌توانید با خوردن شکلات تامین کنید. شکلات نیمه شیرین، مقدار زیادی مس دارد. عدس و قارچ، از دیگر غذاهایی هستند که سرشار از مس می‌باشند.

انواع توت‌ها

انواع توت‌ها، مخصوصا توت فرنگی، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C هستند. ویتامین C با رادیکال‌های آزاد که با روند پیری در ارتباط هستند، مبارزه می‌کندویتامین A (که در میوه های نارنجی و زرد رنگ وجود دارد) و ویتامین E (که در آجیل و حبوبات یافت می‌شود) از دیگر ویتامین‌های آنتی اکسیدانی مفید برای جلوگیری از پیدایش موی سفید هستند.

سالمون

ماهی به خصوص ماهی‌های چرب مثل سالمون مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارند. این ماهی برای سلامت قلب و عروق و مغز و پیشگیری از بسیاری از بیماری‎ها توصیه می‎شود. ماهی سالمون به خاطر داشتن سلنیوم برای سلامت و زیبایی موها نیز مفید است. 

بادام

بادام‌ هم سرشار از ویتامین E و مس است و همانطور که ذکر شد این ویتامین و مواد معدنی برای پیشگیری از ایجاد موی سفید مفید است. همچنین بادام یک میان وعده‌ی سالم برای جلوگیری از خوردن تنقلات بین وعده‌ها است. تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام می‌تواند به پایین آوردن سطح کلسترول بد خون (LDL)کمک کند.

سبزیجات برگ سبز

برای آنکه ویتامین B مورد نیازتان را دریافت کنید، بدنبال سبزیجاتی با رنگ سبز تیره باشید. پوست سر شما برای تولید سلول‌های قرمز خون که اکسیژن و مواد مغذی را حمل می‌کنند، به ویتامین‌های B6 و B12 نیاز دارد. هورمون‎ها باعث تولید رنگ سیاه در مو می‎شوند، ویتامین B12 نقش مهمی در تولید این هورمون‌ها دارد.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

درمان طبیعی برای موی سفید

آیا استرس باعث ایجاد موی سفید می‎شود؟

دکتر زهره فاضل پزشک پوست و مو