تستوسترون برای بهبود عملکرد جنسی مردان و درمان مشکلات جنسی آنها و افزایش قدرت و حجم عضلات بدن و افزایش تراکم استخوان‌ها مفید است. یک رژیم غذایی که شامل انواع مواد غذایی افزایش دهنده تستوسترون باشد، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تحریک تولید این هورمون بگذارد.

افزایش تستوسترون تستوسترون خوراکی‌های افزایش دهنده تستوسترون

پیاز

پیاز مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این مزایا عبارتند از افزایش ایمنی، مبارزه با بیماری‌ها، کاهش التهاب و از بین بردن رادیکال‌های آزاد. علاوه بر این، پیازها بخاطر کمک به افزایش تولید تستوسترون طبیعی نیز شناخته شده‌اند! در یک مطالعه جدید که در ایران انجام شد، محققان کشف کردند در موش‌هایی که به آنها آب پیاز داده شده بود، سطح این هورمون سه برابر شده! محققین همچنین دریافتند که مصرف پیاز،کیفیت اسپرم را نیز افزایش می‎دهد.

جو دوسر

جو دوسر حاوی ساپونین‌هایی است که این ساپونین‌ها، غده هیپوفیز را تحریک می‌کنند تا هورمون جسم زرد ترشح کند که سپس برای تولید تستوسترون بیشتر به سلول‌های لیدیگ در بیضه‌ها می‌رود.

زغال اخته

یک ماده غذایی مفید دیگر که می‌تواند سطوح استروژن مضر را کاهش دهد و به نوبه خود به افزایش تستوسترون کمک کند، زغال اخته است. زغال اخته حاوی یک ماده مغذی به نام کلسیم-دی-گلوکارات است که بطور طبیعی در بدن انسان نیز تولید می‌شود. کلسیم-دی-گلوکارات، توانایی حذف سموم و استروژن اضافی را از بدن دارد. علاوه بر این، زغال اخته حاوی رسوراتول است که اثرات ضد آروماتاز و کاهنده استروژن دارد.

گوشت قرمز

گوشت‌ قرمز، منبع خوب زینک، ویتامین D و چربی‌های اشباع است که همه این مواد مغذی برای تولید تستوسترون در بدن ضروری هستند. گوشت گاو احتمالا محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین گوشت قرمز است. عاوه بر گوشت تخم مرغ هم می‎تواند روی ترشح این هورمون تاثیر بگذارد.

زنجبیل

مطالعه دیگری که در ایران انجام شد، اثرات مصرف زنجبیل بر تولید تستوسترون را مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند  در مردان ناباروری که بطور منظم از زنجبیل استفاده کرده بودند،این هورمون افزایش قابل توجهی داشت. مطالعات بر روی حیوانات نیز اثرات مثبتی که مصرف زنجبیل می‌تواند روی ترشح این هورمون بگذارد را تایید می‌کند.

انواع کلم

کلم‌ها (بروکلی، کلم پیچ، گل کلم) حاوی یک ماده مغذی به نام ایندول-۳-کاربینول هستند به تنظیم سطوح استروژن در بدن کمک می‌کند. این ماده به بدن کمک می‌کند که در مقابل استروژن‌های بد، استروژن‌های خوب بیشتری تولید کند که به نوبه خود به بدن امکان می‌دهد سطوح سالم‌تری از تستوسترون داشته باشد.

روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند به بدن شما کمک کند که کلسترول را به تستوسترون تبدیل کند! همچنین سطوح آنتی اکسیدان‌ها در سلول‌های لیدیگ را بالا می‌برد. روغن نارگیل هم به همین طریق می‎تواند در افزایش این هورمون موثر باشد. 

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

افزایش تستسترون برای مردان دیابتی مفید است

آیا با تستسترون می‎توان اختلال روانی را درمان کرد؟