موز ، یک میوه کامل است . مو زها یک پوشش داخلی دارند که کندن پوستشان را آسان می کند. رنگ آنها فورا به شما می گوید که چه زمانی قابل خوردن است. آنها طعم لذیذی دارند که تقریبا همه آن را دوست دارند و شاید از همه مهم تر آنها حاوی مواد مغذی مفید هستند.

موز موز خواص شگفت انگیز خوردن موز

۱- با خوردن موز راحت تر نفس بکشید

برای جلوگیری از آسم به سادگی خوردن یک موز در روز را امتحان کنید . 

۲- کنترل فشار خون با خوردن مو ز

فشار خون بالا، عبارتند از: آنورسیم، تنگی عروق، بیماری قلبی، بیماری مغزی، سکته مغزی و نارسایی کلیه. یک راه برای کاهش فشار خون شما مصرف پتاسیم بیشتر است. پتاسیم، یک ماده مغذی است که زیاد در مو ز یافت می شود. یک مو ز با اندازه متوسط، حاوی حدود ۱۲ درصد از مقدار پتاسیم، مورد نیاز روزانه شما می باشد.

۳-  کنترل اشتها با خوردن مو ز

مو زها، یک منبع عالی از فیبر هستند. یک مو ز با اندازه متوسط، ۱۲ درصد از فیبر روزانه شما را تامین می کند. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر، مزایای متعددی دارد به طبیعی کردن دفع مدفوع، کاهش سطوح کلسترول، کنترل قند خون، حفظ سلامت روده و رسیدن به یک وزن سالم کمک می کند.

۴- جلوگیری از سرطان با خوردن موز

فیبر غذایی خطر سرطان روده بزرگ و ویتامین C که مو ز، حدود ۱۷ درصد از مقدار مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. خطر سرطان مری را کاهش می دهد.همچنین خطر ابتلا به سرطان ریه، معده، دهان، حلق، حنجره و سرطان مری را کاهش می دهند.

۵- یک مو ز ، یک نوشیدنی ورزشی به شکل میوه است 

اگر به دنبال یک میان وعده کامل برای قبل تمرین یا درحین تمرین هستید، مو زها دقیقا همان چیزی هستند که به آن نیاز دارید. شما می توانید منابع کربوهیدرات سالم تری، قبل و بعد از ورزش بخورید که درست به خوبی یک نوشیدنی ورزشی به عملکرد ورزشی کمک خواهند کرد. کربوهیدرات های ساده ای که در مو ز وجود دارند، می توانند به سرعت به انرژی تبدیل شوند و این حقیقت که مو زها سرشار از پتاسیم هستند، می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. مو زها همچنین دارای چندین ماده مغذی مانند: آنتی اکسیدان ها، فیبر و ویتامین B6 ) هستند که معمولا در نوشیدنی های ورزشی وجود ندارد.

۶- استخوان های قوی تر با خوردن مو ز

محتوای بالای پتاسیم آنها، مو زها را به یک ماده غذایی عالی برای هر کسی که به دنبال ساخت استخوان های قوی تر و سالم تر است، تبدیل می کند. افزایش مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. منگنز، یک ماده مغذی است که به جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان کمک کند.

 منبع : fitnessmagazine.ir
مطالب مرتبط: