این میوه مناسب روزهای سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنند. خرمالو یک میوه‌ی پاییزی پرطرفدار، مخصوص روزهای سرد، سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن، آنتی اکسیدان‌هایی مثل لیکوپن, کاتچین، گالوکاتچین و ویتامین A تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن و با ارزش غذایی بالا است. 

آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان است

خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین‌های B1، B2، B3 و ویتامین C است. این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد. اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد این میوه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ماده مغذی دیگر است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی کند و در پیشگیری و درمان سرطان مفید واقع شود. این میوه مقدار زیادی فیبر دارد که می‌تواند برای درمان یبوست مفید باشد. خرمالو دارای مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم است که برای کاهش کلسترول و فشار خون بالا موثر است. بهترین پزشکان و متخصصان تغذیه مصرف این میوه را به افرادی که سنگ کلیه یا سنگ مثانه دارند توصیه می‌کنند، زیرا این میوه حاوی مقدار زیادی آب و مواد ادرارآور است که به عملکرد کلیه‌ها کمک می‌کند. همچنین هسته‌ کوبیده شده‌ خرمالو نیز به دفع سنگ کلیه و مثانه کمک می‌کند. رنگ نارنجی خرمالو به خاطر آنتی اکسیدان بتاکاروتن است. برای همین هم خرمالو مانند دیگر میوه‌ها و سبزیجات نارنجی برای سلامتی چشم‌ها و محافظت از شبکیه چشم مفید است. اما باید توجه کنید که کالری و قند این میوه زیاد است. بنابراین بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که نگران اضافه وزن‌شان هستند، نباید در مصرف این میوه زیاده روی کنند. 

منبع: www.hidoctor.ir 

مطالب مرتبط: 

آنتی اکسیدان اکسیر جوانی

خواص آنتی اکسیدانی چای ماچا

خواص انار برای درمان سرطان