کمردرد یک مشکل شایع است که بسیاری از افراد را درگیر می‌کند. روش نادرست نشستن و حرکت‌های ورزشی سنگین و ناگهانی یا بلند کردن بار سنگین می‌تواند منجر به کمر درد ناگهانی شود. بسته به شدت و ضعف این درد و علت به وجود آمدن آن، روش‌های درمانی مختلفی مثل فیزیوتراپی، درمان دارویی و حتی جراحی می‎تواند مفید واقع شود. همچنین حرکات ورزشی خاصی برای برطرف کردن این درد وجود دارد که در این مطلب چند مورد از این تمرین‎ها را بیان کرده‌ایم. 

درمان کمردرد کمردرد سه تمرین کششی برای درمان کمردرد Knee2Chest

تمرین اول:

روی زمین به پشت دراز بکشید، پاها روی زمین قرار دهید و زانوها را خم کنید. با کمک دو دست زانوی راست را گرفته و به سمت قفسه سینه بکشید و سعی کنید پای چپ را صاف روی زمین قرار دهید. ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید. بعد پا را عوض کنید و همین کار را برای ۲۰ ثانیه در مورد پای چپ انجام دهید و دوباره تکرار کنید. در آخر هر دو زانو را گرفته و به قفسه سینه نزدیک کنید و ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. 

درمان کمردرد کمردرد سه تمرین کششی برای درمان کمردرد spinalstretch

تمرین دوم:

روی زمین دراز بکشید و پاها را کشیده و صاف روی زمین قرار دهید. زانوی راست را خم کنید و به سمت سینه بکشید. دست راست را باز کرده و روی زمین قرار دهید. با دست چپ پای راست را به سمت چپ بدن بکشید و بالای زانوی پای چپ قرار دهید. سرتان را به سمت راست برگردانید و ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس پاها را عوض کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

درمان کمردرد کمردرد سه تمرین کششی برای درمان کمردرد images 1

تمرین سوم:

کنار یک میز یا صندلی بایستید که بتوانید برای حفظ تعادل به آن تکیه کنید. دست چپ را به صندلی بگیرید و با دست راست پای راست را به سمت پشت خم کنید و بکشید تا به باسن نزدیک کنید. پنجه پا کشیده به سمت بالا باشد.دقت کنید که بین پاها فاصله نباشد و زانوها کنار هم قرار گرفته باشد. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد پاها را عوض کرده و دوباره حرکت را تکرار کنید. 

منبع: healthyfoodstyle.com

مطالب مرتبط: 

فیزیوتراپی زانو

فیزیوتراپی در تهرانپارس

دکتر سید وحید قیری

فیزیوتراپی پارس