اگر از پیاده روی و دویدن روی تردمیل خسته شده‌اید و این کار برایتان کسل کننده شده، وقت آن رسیده که تمرین ورزشی جالب‎تری پیدا کنید. دن جان (Dan John) مربی تناسب اندام و نویسنده آمریکایی می‎گوید بدن ما برای انجام یک کار تکراری و یک بعدی طراحی نشده است. در این مطلب ۳ ورزش کاردیوی جالب معرفی می‎‌کنیم که می‎توانید جایگزین دویدن روی تردمیل کنید و به سرعت به تناسب اندام برسید. 

3 تمرین کاردیوی بسیار جذاب‎تر از دویدن! کاردیو 3 تمرین کاردیوی بسیار جذاب‎تر از دویدن!

حرکت اسکات و شنا

در این تمرین ۱ حرکت اسکات انجام دهید و سپس ۱۰ حرکت شنا انجام دهید. ۳۰ ثانیه استراحت کنید و سپس ۲ حرکت اسکات و ۹ حرکت شنا و دوباره ۳۰ ثانیه استراحت. به همین ترتیب ادامه دهید و هر بار یکی به اسکات اضافه و یکی از شنا کم کنید تا به ۱۰ اسکات و ۱ شنا برسید. این تمرین کاردیو نه تنها به سلامت قلب و عروق شما کمک می‌کند بلکه باعث تقویت عضلات‌تان هم خواهد شد.

۱۰ متر دوی سرعت

برای این تمرین به فضایی نیاز دارید که ۱۰ متر طول داشته باشد. این ۱۰ متر را با حداکثر سرعت بدوید و بعد به اندازه یک دم و بازدم از بینی مکث کنید و دوباره ۱۰ متر بعدی را با سرعت زیاد بدوید. نکته مهم تنفس با بینی در طول دویدن و زمان مکث است. این تمرین را تا زمانی ادامه دهید که دیگر نمی‎توانید از طریق بینی تنفس کنید. که این نشان دهنده شدت تمرین است.

حرکت پروانه

در مدت زمان ۱۰ ثانیه هر چه بیشتر می‎توانید حرکت پروانه را انجام دهید. سپس ۱۰ ثانیه استراحت دهید. دور دوم را در ۲۰ ثانیه انجام دهید و ۲۰ ثانیه استراحت و سپس ۳۰ ثانیه پروانه و ۳۰ ثانیه استراحت کنید. سپس به همین ترتیب که زمان را اضافه کرده‌اید کاهش دهید (۳۰ و ۲۰ و ۱۰). کل این تمرین را ۳ بار تکرار کنید.

منبع: prevention.com

مطالب مرتبط:

دویدن روی تردمیل بهتر است یا در فضای باز؟