۳ تمرین مفید برای رفع خستگی چشم

هر قدر وقت بیشتری مقابل رایانه صرف کنید استرس بیشتری به چشم هایتان وارد می‌شود. بعضی وقت‌ها نیز ممکن است  علاوه بر خستگی چشم دچار سردرد، تاری دید و … شوید. در این مطلب به چند تمرین اشاره می کنیم که به چشم‌های شما استراحت می‌دهند.

۱- در حالتی که آرامش کافی دارید بنشینید و تکیه دهید. دستتان را آرام روی چشمانتان بگذارید. نوک انگشتان باید کمی بالای ابرو قرار گیرد و انگشتان با خود چشم برخورد نداشته باشند. چشمانتان را ببندید و ۲-۳ دقیقه‌ای به خود آرامش دهید. این تمرین را به خصوص اگر با رایانه کار می‌کنید چند مرتبه در روز تکرار کنید. اگر زیاد مینشینید، می‌توانید همین تمرین را ایستاده هم انجام دهید.

3 تمرین مفید برای رفع خستگی چشم خستگی چشم 3 تمرین مفید برای رفع خستگی چشم download 51

 ۲- به منبع نوری که در فاصله یک متری قرار دارد نگاه کنید. حتی اگر هوا آفتابی است می‎توانید چشمانتان را ببندید و به آفتاب نگاه کنید. به مدت ۳ تا ۵ دقیقه سرتان را حرکت دهید و اجازه دهید چشمانتان حمام آفتاب بگیرند. این تمرین سبب افزایش جریان خون در چشم‌ها شده و از میزان حساسیت چشم به نور شدید می‌کاهد. غیر از حمام آفتاب حمام رنگ هم برای رفع خستگی چشم مفید است. ۲ تا ۳ دقیقه به یک نقاشی با رنگ آبی یا قرمز نگاه کنید و بعد یک صفحه خاکستری را تماشا کنید. 

۳- دستانتان را به هم مالش دهید تا گرم شود. بعد دستانتان را روی صورتتان بگذارید به طوری که هیچ نوری به چشمان شما نرسد. یک دقیقه آرامش پیدا کنید و دم و بازدم عمیق داشته باشید.

منبع: مجله پیام سلامتی

مطالب مرتبط:

راه حل‌هایی برای درمان خستگی چشم