داشتن شکم صاف و شش تکه برای خیلی‌ها آرزوی دست نیافتنی به نظر می‎رسد. اما واقعیت این است که هم زنان و هم مردان می‌توانند با تمرینات مداوم و مناسب، عضلات شکمشان را سفت و محکم کنند. در این مطلب ۵ تمرین به شما آموزش می‎دهیم که شما را به آرزویتان خواهد رساند، البته باید به تغذیه سالم، افزایش سوخت و ساز، استراحت و مصرف آب کافی نیز در کنار این تمرینات توجه داشته باشید.

شکم شش تکه شکم 5 تمرین برای آب کردن شکم

دراز نشست بر روی توپ

بدون اینکه تعادلتان را از دست بدهید بر روی توپ ایروبیک بنشینید. سپس دراز نشست معمولی را بر روی توپ انجام دهید. دراز نشست بر روی توپ ایروبیک باعث می‌شود که فشار از کمر به طور کامل برداشته شده و کل فشار به عضلات شکم وارد شود. 

دراز نشست با نیمکت شیب‌دار

بر روی نیمکت شیب‌دار دراز بکشید به طوری که پاهایتان باید بالاتر از بالا تنه‌تان باشد. سپس به آرامی و بدون هیچ فشاری به ناحیه گردن، کمرتان را از روی نیمکت بلند کنید. اگر احساس می‌کنید به عضلات شمکتان فشار نمی‌آید می‌توانید به طور کامل بنشینید و سرتان را به زانو‌هایتان نزدیک کنید. اگر باز هم احساس فشار نمی‌کنید می‌توانید یک وزنه هم بر روی سینه‌تان قرار دهید.

بارفیکس

بارفیکس را در حالتی بگیرید که کف دست‌هایتان رو به جلو باشد. سعی کنید پاهایتان را به  سمت بالا جمع کنید. چند ثانیه در این حالت پاهایتان را نگه دارید و سپس نفس را بیرون داده و پاهایتان را باز کنید.

اسکات

پاهایتان را به عرض شانه باز کرده و سپس بر روی زانو‌هایتان بنشینید تا زانو‌هایتان در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند و سپس بلند شوید. اسکات باعث بالابردن مقاومت عضلات می‌شود، و همراه با عضلات پا، عضلات شکمتان هم سفت می‌شوند.

پا دوچرخه

این هم یکی از تمرین‌های بسیار مؤثر است که به عضلات بالا و پایین شکم فشار وارد می‌کند. برای انجام این تمرین دراز کشیده و پاهایتان را از روی زمین کمی بلند کنید. سپس یکی از پاها را خم کرده و دیگری را باز کنید و به نوبت این کار را انجام دهید. این کار را برای ۲ دقیقه به طور پیوسته انجام دهید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

چطور در یک ماه سیکس پک داشته باشید!

بهترین غذاهای چربی سوز

نوشیدنی مرکبات برای چربی سوزی