داشتن سینه ای خوش فرم و برجسته به حدی برای بعضی از خانم‌ها مهم است که می‌تواند روی اعتماد به نفس آن ها تأثیر گذار باشد. کاهش وزن، حاملگی‌، شیر دادن و یا افزایش سن و نبود ورزش در برنامه زندگی می‎تواند علت افتادگی سینه در خانم‌ها باشد. 

ورزش به این دلیل برای رفع افتادگی سینه مناسب می‌باشد که سینه‌ها از بافت چربی‌ هستند که در زیر این بافتها عضلات سینه قرار گرفته اند. با انجام تمرینات مربوط به سینه می‌توان این عضلات را تقویت کرد و سینه‌ها به طور طبیعی بزرگ و سفت به نظر می‌آیند. هیچ چیز مثل تمرینات استقامتی باعث سفت شدن سینه‌ها نمی‌شود. در این مطلب چندتمرین ورزشی موثر برای داشتن سینه‎های خوش فرم و زیبابیان شده است. 

۱- به صورت طاق باز برروی زمین دراز بکشید. زانوها را خم کرده و شکم را منقبض کنید. یک وزنه ۱ کیلویی در هر دست بگیرید و بازوها را به طرفین باز کنید و با کمی فاصله از زمین نگه دارید. بازوها را از زمین بلند کنید و پایین بیاورید بدون تماس با زمین این حرکات را ۳ بار و هر بار ۳۰ مرتبه انجام دهید. اگر وزنه ندارید از بطری آب استفاده کنید. 

۲- رو به دیوار ایستاده و دستها را عمود بر تنه به دیوار تکیه دهید .سپس با خم کردن آرنج ،سر و سینه را به دیوار نزدیک کنید وبا فشار دادن دستهای خم به دیوار به حالت اولیه برگردید و آرنج را صاف کنید این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

۳- حرکت پیشنهادی بعدی را می توانید در حالت نشسته و یا ایستاده انجام دهید. دست ها را در کنار صاف و مستقیم نگه دارید، همزمان هر دو شانه (کتف) را تا نزدیکی گوش بالا ببرید ،پس از مکثی کوتاه به موقعیت شروع برگردید.این حرکت را ۲۰ بار و در ۳ ست انجام دهید این حرکت باعث جلو گیری و درمان افتادگی سینه می شود.

۴- کف دست ها را در مقابل سینه بر روی هم بگذارید، به نحوی که نوک انگشتان شما رو به بالا باشد. سپس کف دست ها را بهم بفشارید تا عضلات سینه منقبض شوند و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۱۰ بار در ۳ ست انجام دهید.

تمرینات ورزشی برای سفت کردن سینه‌ها ورزش تمرینات ورزشی برای سفت کردن سینه‌ها

۵-  ورزش پوش آپ یا همان حرکت اصلاح شده شنا سوئدی برای فرم دادن به سینه‌ها موثر است. روی شکم بخوابید، زانوهایتان را خم کنید، به طوری که قوزک های پا ضربدری روی هم قرار گیرند. آرنج ها را خم کنید و کف دست ها را روی زمین قرار دهید. دست ها را صاف کرده و بدن را بلند کنید، چانه را کمی به سمت سینه ها متمایل کنید تا پیشانی روبه روی زمین قرار گیرد. شکم را سفت کنید.  آرنج ها را خم کرده و کل بدن را یکباره پایین بیاورید. آنقدر پایین نیاورید که سینه ها به زمین برخورد کند، تا جایی بدنتان را پایین بیاورید که بازوها به موازات زمین قرار گیرند. دوباره خود را بالا بکشید.

منبع: www.elmevarzesh.com

مطالب مرتبط: 

با ورزش صحیح کالری بیشتری بسوزانید و لاغر شوید

چه زمانی برای ورزش مناسب‌تر است؟