برترین پزشکان و متخصصان پوست و مو اعتقاد دارند که تغذیه اهمیت بسیار زیادی در سلامت و زیبایی پوست و موهای شما دارد. در این مطلب به تعدادی از غذاهای دوستدار پوست اشاره شده است.نوشیدن آب: یکی از بهترین کارهایی است می‌توانید برای پوست خود انجام دهید. با این کار رطوبت را به پوست خود برمی‌گردانید و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کنید. نوشیدن آب کافی سلول‌های پوست و مو را تغذیه می‌کند و به سلول‌های پوست کمک می‌کند مواد سمی را دفع کنند. همچنین به بهبود جریان خون در پوست کمک کرده و باعث درخشان شدن پوست و مو می‎شود. 

با این غذاها پوست و موی سالم و زیبا داشته باشید. پوست و مو با این غذاها پوست و موی سالم و زیبا داشته باشید.

سلنیوم: مواد معدنی از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‎کنند. رادیکال‌های آزاد باعث پیری پوست و خشکی پوست و همچنین بعضی بیماری‌ها می‌شوند. سلنیوم یکی از مواد معدنی است که از سرطان پوست جلوگیری کرده و برای پوست بسیار مفید است. غذاهای حاوی سلنیوم عبارتند از: قارچ، مغزها، میگو و ماهی، گوشت قرمز و آرد گندم سبوسدار

آنتی اکسیدان: این مواد از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و اثر ضد پیری روی پوست دارند. آنتی اکسیدان را می‎توانید در میوه‌ها و سبزی‌های رنگی مثل انواع توت، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی، فلفل و لوبیا پیدا کنید.

Q10: بدن شما یک آنتی اکسیدان مهم به نام کوآنزیم Q10 می‎سازد. اما وقتی سن بالا می‎رود مقدار آن در بدن به مرور کمتر می‎شود. این آنزیم به سلول‌ها انرژی می‎دهد و کمک می‎کند فعالیت کنند. CoQ10 را می‎توانید در ماهی، مرغ، جگر و غلات کامل بیابید. محصولات زیبایی پوست و مو حاوی Q10 از نشانه‌های پیری و چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کنند.

ویتامین‌ها: ویتامین A از خشکی پوست جلوگیری می‎کند. منابع آن هویج، تخم مرغ و پرتقال هستند. ویتامین C از اثرات مضر آفتاب بر پوست جلوگیر ی کرده و  باعث کلاژن سازی می‌شود. منابع آن فلفل قرمز، مرکبات، کیوی و کلم بروکلی هستند. ویتامین E هم از پوست در برابر نور خورشید محافظت کرده و اثر ضد التهاب برای پوست دارد. منابع آن اسفناج، زیتون و مغزها هستند.  

منبع: www.webmd.com 

مطالب مرتبط: 

استفاده از کرم‌ها برای جوان‌سازی پوست

توصیه‌های برای جوان‌سازی پوست