بیشتر ما فکر می‌کنیم چون ورزش برای کاهش وزن و تناسب اندام موثر است، پس هر چه بیشتر ورزش کنیم، کالری بیشتری می‎سوزانیم و بیشتر وزن می‌کنیم. اما آیا این روش درست است؟ اطلاعات پزشکی حاصل از تحقیقات جدید متخصصان نشان می‎دهد ورزش بیشتر لزوما منجر به کالری سوزی بیشتر نمی‎شود. نتایج این مطالعه در (Current Biology) منتشر شده است.

ورزش و کاهش وزن کاهش وزن هر چه بیشتر ورزش کنیم برای کاهش وزن بهتر است؟

بهترین پزشکان و محققان این مطالعه می‌گویند با اینکه ورزش برای سلامت جسم و ذهن بسیار مفید است، اما نتایج تحقیقات ثابت کرده است کلید کاهش وزن رژیم است نه ورزش. در این مطالعه میزان فعالیت روزانه ۳۰۰ زن و مرد و مقدار کالری که در روز می‎سوزانند در مدت یک هفته بررسی شد. ورزش کردن روی میزان کالری که فرد می‎سوزاند موثر است و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. اما با افزایش میزان فعالیت و ورزش روزانه این کالری سوزی خیلی افزایش نمی‎یابد. افرادی که فعالیت روزانه متوسطی داشتند مقداری بیشتر از افراد بی‌تحرک کالری سوزاندند، چیزی معادل ۲۰۰ کالری در روز. اما افرادی که تحرک زیادی داشتند چیزی بیشتر از این میزان کالری مصرف نکردند. محققان می‌گویند وقتی بیش از حد فعالیت جسمی دارید، بدنتان به این میزان فعالیت عادت می‌کند و دیگر کالری نمی‎سوزانید. اگرچه محققان می‌گویند رژیم بیشتر از ورزش در کاهش وزن موثر است، اما این موضوع باعث نمی‎شود که پزشکان روی انجام ورزش منظم روزانه تاکید نکنند زیرا ورزش برای سلامت کلی بدن مفید است، صرف نظر از اینکه منجر به لاغری بشود یا خیر. ورزش باعث کنترل فشار خون، پیشگیری از دیابت، کاهش استرس و افسردگی می‌شود.

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط:

برای کاهش وزن باید لقمه‌های خود را بشمارید!

برای کاهش وزن باید به زمان غذا خوردن توجه کنید!