همه ما می‌دانیم کاهش وزن سریع کاری دشوار است. متخصصان تغذیه می‌گویند برای داشتن کاهش وزن سریع باید به شدت ورزش کرد و برنامه غذایی با کالری بسیار محدود را اجرا کرد. وقتی صحبت از کالری‌ها می‎شود اینکه بدانیم کدام ورزش‌ها، برای چربی سوزی مفیدترند و کمک می‌کنند کالری بیشتری بسوزانیم، اهمیت زیادی دارد.

بهترین ورزش‌های چربی سوز چربی سوز بهترین ورزش‌های چربی سوز

اگر مقدار کالری که ورزش مورد علاقه تان و دیگر ورزش ها می سوزانند را بدانید، می توانید کارآمدترین نوع برنامه ورزشی را طراحی کنید تا با سرعت به اهداف کاهش وزن‎تان برسید. ورزش‌های مختلف را امتحان کنید زیرا تنوع بخشیدن به ورزش نه تنها باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید بلکه انگیزه تان را افزایش می دهد تا به ورزش کردن ادامه دهید. در این مطلب میزان کالری سوزی ورزش‌های مختلف را بیان می‌کنیم البته این میزان کالری سوزی برای یک فرد معمولی با وزن ۷۲ کیلوگرم محاسبه شده است و باید به این نکته توجه کنید که این مقدار کالری ها تخمینی است و مقدار کالری مصرفی برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. گاهی به دلیل شکل بدن و ترکیب بدنی تان ممکن است میزان کالری سوزی کاهش پیدا کند. ممکن است مسافتی که می پیمایید بنا به دلایل مختلف، متفاوت باشد از جمله شدت ورزشی که می کنید، وزنتان و سطح تناسب اندام کنونی تان.

  • دویدن تند با سرعت ۱۳ کیلومتر بر ساعت۸۶۱ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • اسکیت ۵۴۸ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • تکواندو ۷۵۲ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • طناب زدن ۸۶۱ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • راه رفتن روی تردمیل پله ای ۶۵۷ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • دویدن آهسته با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت ۶۰۶ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • پیاده روی با کوله پشتی ۵۱۱ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • راکت بال۵۱۱ کالری در یک ساعت می‎سوزاند.
  • اسکی (شامل پیاده روی با چوب اسکی) ۴۹۶ کالری در ساعت می‎سوزاند.
  • ایروبیک با شدت بالا ۵۳۳ کالری در یک ساعت می‎سوزاند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

چند مکمل موثر برای چربی سوزی بیشتر!

با این معجون، چربی سوزی را چند برابر کنید!