این روزها همه جا صحبت از لاغری و کاهش وزن است. روش‎های مختلف و متنوعی برای کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد، اعم از انواع رژیم‌های غذایی و ورزش‌های سخت و حتی جراحی پلاستیک. اما راه‌های آسان‌تری هم برای خوش اندام شدن وجود دارد. یکی از این راه‎ها گنجاندن خوراکی‎های چربی سوز در برنامه غذایی روزانه است. این خوراکی‎ها باعث می‎شوند متابولیسم بدن افزایش یابد و چربی‌های ذخیره شده در بدن آب شود. 

جو دوسر: اگر می‌خواهید از شر چربی‎های شکم خلاص شوید توصیه می‌کنیم جو را در برنامه غذایی خود بگنجانید. جو سرشار از فیبر است. این فیبر باعث احساس سیری برای مدت طولانی می‎شود. در نتیجه جلوی اشتها را می‎گیرد و کالری اضافی وارد بدن نمی‎شود. 

تخم مرغ: اطلاعات پزشکی حاصل از تحقیقات دانشمندان و برترین پزشکان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا نشان می‎دهد افرادی که در وعده صبحانه تخم مرغ می‎خورند بیشتر وزن کم می‌کنند. تخم مرغ سرشار از ویتامین B12 است و بدن برای چربی سوزی و متابولیسم خود به این ویتامین نیاز دارد. به طور کلیپروتئین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند زیرا بدن برای تجزیه‌ی پروتئین‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارد و کالری زیادی می‎سوزاند تا پروتئین را هضم کند.  تخم مرغ هم یکی از منابع خوب پروتئین است.

چربی سوز چربی سوز بهترین غذاهای چربی سوز

حبوبات: حبوبات کم کالری هستند و در عین حال سرشار از فیبر و پروتئین هستند و می‌توانند به چربی سوزی بدن و کاهش وزن کمک کنند. می‎توانید گاهی اوقات حبوبات را جایگزین گوشت کنید زیرا علاوه بر اینکه پروتئین زیادی دارد، فاقد چربی اشباع شده است و فیبر زیادی هم به بدن می‎رساند.

آووکادو: اگر چه این میوه سرشار از چربی است، ولی در عین حال فیبر، ویتامین و مواد معدنی بسیاری دارد. مهم تر از همه این که چربی آووکادو از چربی‎ای اشباع نشده است که به سوخت و ساز بدن کمک قابل توجهی می‎کند.

روغن زیتون: قطعا بدن ما به مقداری چربی نیاز دارد. اما بهتر است چربی اشباع نشده مثل روغن زیتون و کانولا مصرف کنید تا علاوه بر کاهش احساس گرسنگی، کلسترول خون‌تان را نیز کاهش دهید و تحت کنترل درآورید.

فلفل: انواع فلفل‎های تند مثل فلفل قرمز یا چیلی که غذای شما را تندتر می‌کند سوخت و ساز بدن شما را نیز افزایش می‌دهد. اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد اضافه کردن فلفل موجب افزایش ۲۵ درصدی سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بیشتر می‌شود.  

چای سبز: چای و به خصوص چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که متابولیسم بدن را افزایش می‎دهد. تحقیقات بهترین پزشکان و محققان سوئیسی نشان می‎دهد افرادی که چای سبز می‎نوشند روزانه ۲۶۶ کیلوکالری بیشتر از کسانی که چای نمی‎نوشند می‎سوزانند. 

منبع: www.goodhousekeeping.com

مطالب مرتبط: 

۹ ماده غذایی برای کاهش وزن

۵ غذای مفید برای لاغری!

بدون ورزش کردن کالری بسوزانیم