یبوست یکی از مهمترین علایم سندرم متابولیک و بیماری های مربوط به دستگاه گوارش است. آمار ملی اطلاعات بیماری‌های گوارشی، کمتر از سه بار اجابت مزاج در هفته را یبوست تعریف می کند. یکی از موثرترین روش های رفع یبوست، مصرف غذاهایی است که علایم سندرم متابولیک را کاهش می دهند. 

بهترین خوراکی‎ها برای رفع یبوست یبوست بهترین خوراکی‎ها برای رفع یبوست

کیوی

مصرف دو عدد کیوی در روز به درمان یبو‌ست کمک می کند. برخی دیگر از مواد غذایی رفع یبو‌ست عبارتند از آلو، سبوس گندم، شاه توت، انواع غلات، انواع آجیل، گلابی، انواع توت، روغن زیتون و کلم بروکلی

بذر کتان

بذرکتان به همراه صبحانه توصیه شده است و علاوه بر اینکه ملین است، حاوی مقادیر بالای فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد معدنی از جمله منیزیم است که به درمان یبو‌ست کمک می کند.

موز رسیده

موز رسیده حاوی نوعی فیبر به نام پکتین است که یبو‌ست را درمان می کند. موز نرسیده و سبز رنگ عملکرد معکوس دارد و سبب یبوست می شود.

انجیر

افراد مبتلا به یبو‌‌ست که مشکل زمینه ای مانند انسداد روده ندارند، شب ها مقداری انجیر را در آب خیس کنند و صبح ناشتا این انجیرها را همراه آب آن بخورند. این کار کمک زیادی به رفع یبو‌‌ست و سهولت دفع خواهد کرد.

نان چاودار

یک مطالعه جدید منتشر شده در نشریه Nutrition نشان می دهد که نان چاودار یکی از مهمترین مواد غذایی رفع کننده یبو‌ست است. نان چاودار در مقایسه با نان گندم سبب افزایش تحرک روده و رفع یبو‌ست می شود. سعی کنید نان چاودار کامل تهیه کنید؛ چرا که در هر ۱۰۰ گرم، ۱۲.۳ گرم فیبر دارد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

نوشیدن آب یخ باعث یبو‌ست می‎شود