بسیاری از خانم‌ها فکر می‎کنند با سینه‌های بزرگ‌تر جذاب‎تر به نظر می‎رسند. در بعضی از خانم‎ها، سینه‎ها به اندازه کافی رشد نمی‎کند که علت آن هنوز کاملا مشخص نیست. اما بعضی از پزشکان باور دارند کاهش هورمون استروژن و افزایش تستوسترون باعث عدم رشد سینه‎ها می‎شود. با این فرض که هورمون‎ها علت این مشکل هستند،  برخی از مواد غذایی و تمرینات ورزشی کمک خواهند کرد تا سینه‎ها به طور طبیعی بزرگتر شوند!

بزرگ کردن سینه سینه بزرگ کردن سینه با تغذیه و ورزش!

تغذیه

از آنجایی که استروژن، مسئول رشد طبیعی بافت سینه است، سعی کنید استروژن‌های گیاهی همچون دانه‌های سویا، لوبیا و نخود فرنگی مصرف کنید. استروژن‌های گیاهی مشابه استروژن‌هایی نیستند که در درمان‌های هورمونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس در مصرف آن‌ها  نیازی نیست نگران تشکیل سرطان سینه و دیگر مشکلات پزشکی باشید. خانم هایی که بدنشان بیش از اندازه تستسترون تولید کند، ویژگی‌های مردانه پیدا خواهند کرد، از جمله اینکه سینه‌هایشان رشد نکرده یا کوچک خواهد شد. بنابراین مقدار زیادی میوه تازه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار بخورید تا از تولید بیش از اندازه‌ی تستسترون در بدنتان پیشگیری کنید. به برنامه‌ غذایی روزانه‌ی خود، گیاهان تازه ‌بیفزایید. بعنوان مثال شنبلیله بعنوان تحریک کننده‌ی رشد بافت‌ها شناخته شده است. گیاه نخل اره‌ای یا سرینو ریپنز، به بهبود هضم و توزیع چربی‌های خوب از مواد غذایی به سمت سینه‌ها کمک می‌کند، همچنین رازیانه نیز باعث افزایش تولید شیر مادران جوان شده و باعث خواهد شد تا سینه‌هایشان بزرگ‌تر بنظر رسد.

ورزش

روی یک نیمکت یا میزی کوتاه، به پشت دراز بکشید و در حالی که دستانتان در اطراف بدن به حالت استراحت و موازی با شانه هایتان قرار گرفته‌اند، یک وزنه ی ۲.۵ کیلویی در هر دستتان نگاه دارید. حالا به آرامی وزنه ها را بالا بیاورید تا دستانتان به هم برسند، آرنج‎ها را خم نکنید. حالا دوباره دست‌هایتان را به حالت اول بازگردانده و این حرکت را در ۳ ست و ۱۰ تکرار در هر ست انجام دهید.

تمرین شنا سوئدی انجام دهید تا کمک کند در ناحیه‌ی سینه عضله ساخته شود. روی شکمتان دراز بکشید، دست هایتان را از آرنج خم کنید و کف دستانتان را روی زمین گذاشته و به پهنای شانه هایتان باز کنید. زانوها و یا نوک پنجه‌هایتان را به زمین تکیه دهید، کمرتان هم صاف باشد. حالا به کمک عضلات دست‌هایتان، بدنتان را بالا بکشید و تا ۳ بشمارید، سپس دوباره به موقعیت اول بازگردید و این حرکت را در ۳ ست و ۵ تکرار در هر ست انجام دهید.

روی یک صندلی بنشینید و تکیه دهید به طوری که پشتتان صاف باشد. در هر دست یک وزنه‌ی ۲.۵ کیلویی نگه دارید. دستانتان باید در اطراف شما آویزان باشند. حالا دست‌هایتان را به سمت خارج و تا آنجایی که هم سطح شانه‌هایتان شوند بالا بکشید. تا ۵ بشمارید، سپس به موقعیت اول بازگردید. این حرکت را ۳ ست و ۵ تکرار در هر ست انجام دهید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

تمرینات ورزشی برای سفت کردن سینه‌ها

قبل از جراحی زیبایی کاشت سینه به این موارد فکر کنید!