سلولیت، اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده‌هایی از چربی که معمولا در باسن، ران و نواحی تحتانی بدن متمرکز است، استفاده می‌شود. درمان‌های زیادی مانند ماساژ یا کرم‌های برطرف‌کننده سلولیت، برای رفع این مشکل وجود دارند اما متاسفانه بسیاری از این روش‌ها به اندازه‌ای که ادعا می‌کنند، موثر نیستند. با ورزش می‌توان تا حدودی سلولیت را برطرف کرد. تمرین‌های زیر را به طور روزانه انجام بدهید و تاثیرش را مشاهده کنید.

درمان سلولیت سلولیت برطرف کردن سلولیت در 5 حرکت!

۱- روی زمین به حالت طاقباز با زانوهای خمیده دراز بکشید و دست‌ها را در طرفین بگذارید. پای راست را به صورت عمود بالا بیاورید. به آرامی باسن را از سطح زمین جدا کنید و تا حدی بالا بیاورید که ستون فقرات خم نشود. ۳ ثانیه وضعیت را حفظ کنید و باسن را به آرامی تا سطح زمین پایین بیاورید (لگن نباید به زمین برخورد کند) و تمرین را تکرار کنید. تمرین را ۳ ست ۱۰ تایی برای هر پا انجام دهید. در طول حرکت باید توجه داشته باشید شانه، لگن، زانو و مچ پا در یک راستا باشند و لگن حرکت ‌کند.

۲- طوری بایستید که پاهایتان به اندازه عرض شانه‌هایتان از هم فاصله داشته باشد. انگشتان پاهایتان رو به جلو باشند. به آرامی پایین بروید. توجه داشته باشید زانوها از پنجه پا جلوتر نروند. دوباره به آرامی به حالت اولیه برگردید. تمرین را ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید. استراحت بین هر مرتبه تمرین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه باشد.

۳- در حالت ایستاده، پاها را جفت کنید. دست‌ها کنار بدن قرار گیرد. سپس دست‌ها را از طرفین به سمت بالا ببرید و در همین حال پاها را نیز باز و سپس آنها را جمع کنید و دست‌ها را نیز به حالت اولیه برگردانید. سپس حرکت را بدون مکث و به صورت پیاپی ۱۵مرتبه تکرار کنید.

۴- زانو پای چپ را روی زمین بگذارید و حدود ۲۰ سانتی‌متر جلوتر از آن، کف پای راست را قرار دهید. ۲ دست را در راستای شانه روی زمین بگذارید و پای راست را به آرامی عقب ببرید و ۲ ثانیه مکث و حرکت را تکرار کنید. تمرین را ۱۵ مرتبه انجام دهید و ۳ دوره برای هر پا تمرین را تکرار کنید.

۵- همانند تصویر بنشینید و ۳۰ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید. تمرین را ۴ مرتبه تکرار کنید. استراحت بین هر مرتبه باید دست کم ۱۵ ثانیه باشد.

منبع: salamatnews.com