این میوه به کاهش وزن کمک می‌کند، دیابت را تنظیم می‌کند، با سرطان می‌جنگد، بدن را قلیایی می‌کند، به فرآیند گوارش کمک می‌کند، پوست‌تان را تمیز می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، داروی افزایش دهنده میل جنسی است و یک میان‌وعده‌ی کامل است.

برای کنترل دیابت، انبه بخورید! دیابت برای کنترل دیابت، انبه بخورید!

 

کنترل دیابت

انبه شاخص گلوکز پایینی دارد. بنابراین اگر کمی در خوردن آن زیاده‌روی کنید، سطح قند خون‌تان افزایش نمی‌یابد. نه تنها خود میوه بلکه برگ‌های انبه بسیار برای سلامتی مفید هستند. برای افراد مبتلا به دیابت، فقط ۵ یا ۶ برگ انبه را در یک ظرف بجوشانید و اجازه بدهید به مدت یک شب در آب خیس بخورند؛ صبح جوشانده را صاف کنید و بنوشید. این جوشانده سطح انسولین را در بدن‌تان تنظیم می‌کند.

کاهش کلسترول 

انبه دارای میزان بالایی ویتامین C، پکتین و فیبر است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. انبه‌ی تازه منبع غنی پتاسیم است، پتاسیم به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند.

مبارزه با سرطان

آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل کوارسیتین، ایزوکوئرسیتین، آستراگالین، فیستین، گالیک اسید و متیل‌گالات موجود در انبه از بدن در برابر سرطان روده‌ی بزرگ، پستان، سرطان خون و پروستات محافظت می‌کنند.

پیشگیری از گرمازدگی 

برای فرار از گرمای تابستان یک انبه را در مخلوط کن بریزید، کمی آب و یک قاشق غذاخوری شکر یا عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی فورا شما را خنک و از گرمازدگی پیش‌گیری می‌کند.

پیشگیری از سنگ کلیه 

در طب چینی، انبه‌، یک میوه‌ی ترش و شیرین همراه با انرژی خنک‌کننده در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند خطر تشکیل سنگ کلیه را نیز کاهش دهند.

درمان کم خونی

انبه سرشار از آهن است، از این رو راه‌حل طبیعی و عالی برای کسانی است که مبتلا به کم‌خونی هستند. زنان یائسه و باردار می‌توانند به وفور انبه بخورند تا همزمان سطح آهن و کلسیم‌شان افزایش بیابد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

انبه به کاهش وزن کمک می‌کند!